تاکنون ۱۵۰ کتاب به دبیرخانه جشنواره کاما رسیده است

رئیس انجمن جامعه معلولان ایران با اشاره به اینکه این انجمن دبیرخانه جشنواره کاما(جشنواره کتاب معلولان ایران) را بر عهده‌دار دارد، گفت: در دومین دوره از برگزاری این جشنواره، جامعه معلولان ایران به عنوان دبیرخانه این جشنواره، ۱۵۰ اثر رسیده تألیفی را دریافت کرده و در فرم‌های مدون دسته‌بندی کرده است.

کامران عاروان در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین گفت: این انجمن پس از اعلام فراخوان جشنواره مشغول ثبت کتاب و آثار رسیده است. تعدادی از این آثار مربوط به افراد معلولان هستند و آثار تالیفی دیگری نیز به دبیرخانه رسیده‌اند که نوسیندگان آنها افراد غیرمعلول هستند اما موضوعات کتاب‌ آنها معلولیت و در ارتباط با افراد معلول است.

وی با اشاره به طراحی جدول ثبت آثار رسیده جشنواره افزود: تمام آثار رسیده براساس موضوعات در جداول طراحی شده دسته‌بندی و ثبت می‌شوند و به محض مهلت مقرر ارسال آثار، فرایند داوری آثار در روند تعریف‌شده توسط انجمن نابینایان ایران کلید می‌خورد.

عاروان ادامه داد: تاکنون نزدیک ۱۵۰ کتاب در حوزه‌های مختلف به دبیرخانه رسیده که بیشترین این آثار متعلق به معلولان جسمی- حرکتی، نابینایان و ناشنوایان است.

او تأکیدکرد: علاوه بر انجام امور دبیرخانه جشنواره، تلاش جامعه معلولان بر این است که در زمینه جذب حمایتگران مالی به منظور تأمین جوایز منتخبان جشنواره نیز پیگیری‌هایی داشته باشد و الحمدولله تا این لحظه موافقت بانک شهر را برای تأمین جوایز دریافت کردیم.

رئیس هیات مدیره شبکه ملی تشکل‌های مردم نهاد معلولان جسمی حرکتی افزود: کتابخانه ملی ایران، نهاد کتابخانه‌های ایران، شهرداری و سازمان بهزیستی کشور قرار شده که نقش خود را در راستای مسئولیت اجتماعی ایفاء کنند تا با حمایت آنها، آیین اختتامیه جشنواره هرچه کیفی‌تر و باشکوه‌تر برگزار شود.

مهلت ارسال آثار دومین جشنواره کاما(کتاب معلولان ایران) تا پایان مردادماه سال جاری است و بنا به گفته عاروان، در صورت صلاحدید شورای سیاستگذاری جشنواره، احتمال تمدید محدود ارسال آثار نیز وجود دارد.

کد خبر: 63017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =