حل مشکل بیمه ملوانان شناورها، توسط متولیان امر با جدیت دنبال شود

فرماندار گناوه در دیدار با مدیرکل تامین‌اجتماعی استان بوشهر گفت: حل مشکل بیمه ملوانان شناورها یکی از مسائل مهم برای این قشر زحمت‌کش است و باید توسط متولیان امر با جدیت دنبال و دائمی شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین‌اجتماعی استان بوشهر، محمد جواد بازدرهوا،مدیرکل تامین‌اجتماعی استان بوشهر در دیدار با فرماندار شهرستان گناوه در گزارشی از وضعیت حوزه کاری خود در استان بوشهر گفت: با توجه به شعار سال (مهار تورم و رشد تولید) از طرف مقام معظم رهبری، طرح بخشودگی جرائم کارفرمایان اجرا شده که تا پایان مرداد ماه ۱۴۰۲ مهلت ثبت درخواست کارفرمایان از طریق سامانه es.tamin.ir است.

وی بین نسلی بودن صندوق تامین‌اجتماعی را از دیگر بندهای سیاست‌های ابلاغی مقام رهبری دانست و بیان کرد: دستگاه‌های نظارتی و حاکمیتی باید در راه صیانت و حفظ ذخایر این صندوق، سازمان را حمایت کنند.

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان بوشهر گفت: در اجرای جهاد تبیین که از سوی مقام رهبری تاکید شده است اقدام به دیدارهای چهره به چهره کرده و حضور در مساجد و نماز جمعه را در دستور کار قرار داده‌ایم.

بازدرهوا در زمینه رسیدگی و توجه به مستمری‌بگیران به کوتاه کردن زمان پرداخت خسارات درمان بیمه تکمیلی آنان اشاره کرد و همچنین از برگزاری المپیادهای ورزشی بازنشستگان خبر داد.

در ادامه امید دشتی، رئیس شعبه گناوه گزارشی از عملکرد سازمان تامین‌اجتماعی در شهرستان و بخش ریگ ارائه کرد و افزود: بیش از ۶۶ هزار نفر از جمعیت شهرستان تحت پوشش خدمات تامین‌اجتماعی هستند.

وی بیان کرد: ۱۹ هزار بیمه شده و بیش از ۴ هزار مستمری‌بگیر از حمایت‌های سازمان در شهرستان گناوه بهره‌مند هستند

رئیس شعبه گناوه استراتژی جدید سازمان در سال‌های اخیر را ارائه خدمات غیر حضوری دانست و افزود: حجم بالایی از مراجعات به سازمان در این میان به واسطه این سیاست‌ها حذف شده است. در عین حال سازمان با چالش‌هایی نیز مواجه است از جمله اینکه مصارف بر منابع پیشی گرفته که انتظار می‌رود دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی در این میان سازمان را مورد حمایت قرار دهند.

در ادامه این دیدار فرماندار گناوه نیز با اشاره به مشکل بیمه ملوانان شناورها گفت: ملوانان از زحمت‌کش‌ترین قشر جامعه هستند و حل مشکل بیمه این قشر با وجود اینکه دریانوردی شغلی سخت و زیان‌آور است اما در طول سال تنها بر مبنای دو سفر انجام شده، پرداخت می‌شود و از بیمه کامل و دائم برخوردار نیستند.

محمدتقی صفری افزود: ملوانان در شرایطی که برای تامین مایحتاج خود و خانواده سال‌های زیادی را روی آب‌های نیلگون دریا با حالت سخت و دشوراری سپری می‌کنند، اما ذخیره بیمه‌ای مناسبی برای دوران بازنشستگی و سالمندی خود ندارند.

وی همچنین موضوع بیمه کارگران و نیازمندان را مهم دانست و بیان کرد: اگرچه تعدادی از این قشر تحت پوشش بیمه هستند اما نیاز به چتر حمایتی بیشتری دارند و کسانی که در این زمینه کار و تلاش می‌کنند باید تحت حمایت قرار گیرند.

کد خبر: 63019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =