جریان ضعیف نقدینگی، مشکل اصلی بورس

بورس تهران در معاملات روز دوشنبه «بیست و سوم مردادماه» با کاهش نزدیک به ۴۸ واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در سومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، شاخص کل بورس با بیش از ۹.۱۲۷ واحد افزایش در رقم یک میلیون و ۹۹۷ هزار واحد ایستاد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز با ۴.۵۰۰ واحد رشد، رقم ۶۹۶ هزار و ۳۲۴ واحد را ثبت کرد. در این بازار ۲۹۵ هزار معامله به ارزش ۳۳ هزار و ۲۷۵ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای صنایع ملی مس، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، ایران خودرو، پالایش نفت تهران، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و بانک ملت بیشترین تاثیر را روی شاخص کل بورس گذاشتند.

همچنین امروز شاخص فرابورس نیز با ۱۱۱ واحد افزایش در رقم ۲۵ هزار و ۸۶۳ واحد ایستاد. در این بازار ۴۲۰ هزار معامله انجام شد که ۳۳ هزار و ۵۱۸ میلیارد ریال ارزش داشت و نمادهای پلیمر آریا ساسول، سرمایه گذاری صبا تامین، ایران خودرو دیزل، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات، بهمن دیزل، سرمایه گذاری مس سرچشمه و سپیدار بیشترین تاثیر را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با افت ۲۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، ارزش معاملات سهام و حق تقدم امروز به رقم ۳.۸ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی ها ۳۸ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردندو تا به اینجا تراز مثبت ۱۰۰ میلیارد تومانی در سهام و حق تقدم ثبت کردند.

امروز صبح با خبرهایی که دیروز در مورد حذف قیمت گذاری دستوری خودروهای داخلی روی خروجی خبرگزاری ها قرار گرفته بود، سهم های خودرویی به لیدری نماد ورنا خوب معامله شدند و به سمت صف خرید رفتند، ولی به جزء نماد ورنا بقیه سهم ها زیاد قوی ظاهر نشدند و در انتهای بازار حتی نماد خساپا معاملات خود را در منفی ها به پایان رساند.

مشکل اصلی این روزهای بازار سهام تابلوها و جریان ضعیف نقدینگی است و همین موضوع امکان حرکت را از بازار سهام گرفته و بورس همچنان به صورت نوسانی به کار خودش ادامه می دهد. این درحالیست که چه به لحاظ ارزندگی و چه به لحاظ تکنیکالی، بازار به جای خوبی رسیده و به شرط وجود ثبات می توان انتظار داشت، بازدهی خوبی نصیب سهام داران شود.

کد خبر: 63033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =