بورس نزولی و قرمز پوش به استقبال تعطیلات آخر هفته رفت

بورس تهران در معاملات روز چهارشنبه «بیست و پنجم مردادماه» با کاهش نزدیک به ۵ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در پنجمین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، شاخص کل بورس امروز با بیش از ۴۴۸۶ واحد کاهش در رقم یک میلیون و ۹۷۳ هزار واحد ایستاد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با ۲۱۵۹ واحد کاهش، رقم ۶۸۴ هزار و ۹۶۳ واحد را ثبت کرد. در این بازار بیش از ۳۲۲ هزار معامله به ارزشی بالغ بر ۷۱ هزار و ۶۴۹ میلیارد ریال انجام شد.

از سویی در معاملات امروز، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، شرکت ارتباطات سیار ایران، گروه مپنا، پتروشیمی پردیس، فولاد مبارکه اصفهان، پتروشیمی بوعلی سینا و مبین انرژی خلیج فارس جزء نمادهای بازار سرمایه بودند که بیشترین تاثیر را روی شاخص بورس داشته و همه آن‌ها روند نزولی را تجربه کردند.

همچنین شاخص فرابورس نیز با ۹۴ واحد کاهش در رقم ۲۵ هزار و ۴۲۰ واحد ایستاد. در این بازار بیش از ۴۶۴ هزار معامله انجام شد که بیشتر از ۲۹ هزار و ۲۰۴ میلیارد ریال ارزش داشت. مجتمع جهان فولاد سیرجان، گروه انتخاب الکترونیک آرمان، پلیمر آریا ساسول، پالایش نفت لاوان، سیمان ساوه، بیمه پاسارگاد و صنایع گلدیران بیشترین تاثیر را روی شاخص فرابورس گذاشتند و همه این نمادها به غیر از پالایش نفت لاوان روند منفی داشتند.

این درحالیست که با افت ۸۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۳.۲ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۲۱۴ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز مثبت ۱۲۲ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

در روزی که یکی از پایین‌ترین ارزش معاملات بازار طی سال های اخیر روی تابلوهای معاملاتی ثبت شد شاهد تلاش ارکان بازار سرمایه برای حفظ تعادل بازار با سفارش‌های حمایتی روی نمادهای تاثیرگذار بازار بودیم و چون فروشنده سنگین هم در بازار نبود این سفارش‌ها فعلا جواب داد. بی شک خرید در محدوده‌های فعلی بازار کم ریسک‌تر از انتهای اردیبهشت است که از آن زمان تاکنون بازار سهام با اصلاح قابل توجهی روبرو بوده، ولی باز هم روند فرسایشی نزولی همچنان ادامه دارد.

کد خبر: 63075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =