کاهش ۱۶ هزار واحدی شاخص کل بورس

بورس تهران در معاملات روز شنبه «بیست و هشتم مردادماه» با کاهش نزدیک به ۱۶ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در اولین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، شاخص کل با بیش از ۱۶ هزار واحد کاهش در رقم یک میلیون و ۹۵۷ هزار واحد ایستاد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با ۷.۸۸۴ واحد کاهش، رقم ۶۷۷ هزار و ۵۵ واحد را ثبت کرد.

از سویی در این بازار بیش از ۳۱۶ هزار معامله به ارزشی بالغ بر ۳۶ هزار و ۸۲۵ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران، بانک پاسارگاد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، گروه مپنا و بانک ملت جزء نمادهای بازار سرمایه بودند که بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص بورس داشتند.

همچنین شاخص فرابورس نیز با ۳۲۳ واحد کاهش در رقم ۲۵ هزار و ۹۶ واحد ایستاد. در این بازار بیش از ۲۵۵ هزار معامله انجام شد که بیشتر از ۳۵۴۵ میلیارد ریال ارزش داشت و نمادهای مجتمع جهان فولاد سیرجان، پلیمر آریا ساسول، ایران خودرو دیزل، سرمایه گذاری مالی سپهرصادرات، فولاد هرمزگان جنوب، پتروشیمی زاگرس و بیمه پاسارگاد بیشترین تاثیر را روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با احتساب عرضه اولیه بمولد ارزش معاملات سهام و حق تقدم در روز چهارشنبه به جای ۳.۲ هزار میلیارد تومان باید ۳.۷ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شود که در این صورت با ثبت ارزش معاملات ۳.۴ هزار میلیارد تومان، امروز شاهد کاهش ۳۰۰ میلیارد تومانی ارزش معاملات سهام و حق تقدم نسبت به چهارشنبه بودیم.

حقیقی ها ۵۵۷ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز منفی ۱۶۵ میلیارد تومانی در صندوق های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند. تنها چیزی که روی تابلوها علامت مثبت محسوب می‌شود خروج پول‌های حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت است که به نظر این علامت مثبت هم برای بورس غیر واقعی است و این پول ها برای مقصدی غیر از خرید سهام و حق تقدم از صندوق‌های درآمد ثابت خارج می‌شوند.

تابلوهای معاملاتی رکود در بازار را نشان می‌دهد و حتی هر روز شاهد کم رمق تر شدن تابلوها هستیم، صبر و حوصله اینجای بازار سهام و مدیریت ریسک و سرمایه حرف اول را خواهد زد، برای خرید سهم های مستعد در بهترین قیمت و امکان صبوری روی آن‌ها، بنابراین حتی اگه کل سه ماه اخیر را سهام‌داران نقد بودند، باید بعد از بروز رفتار هیچانی پرهیز کنند.

کد خبر: 63109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =