اختصاص بیش از ۱۵ میلیارد ریال اعتبار به مشاغل خانگی اردستان

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان گفت: درسال جاری بالغ بر ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار مشاغل خانگی به این شهرستان اختصاص یافت.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، وحید نقوی در نشست کارگروه اشتغال شهرستان اردستان افزود: اعتبار مشاغل خانگی در اختیار اداره‌های جهاد کشاورزی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی قرار می‌گیرد تا بین واجدان شرایط این اعتبار توزیع شود.

وی با بیان اینکه اعتبار تخصیص یافته همراه با تعهد اشتغال ۹۵ نفر در ۴۰ مورد است که در سامانه ثبت و ۸۶ نفر تعهد پشتیبان اشتغال دارد گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری باید ۴۴ طرح مورد بازدید و در سامانه ثبت شود که انجام شده، همچنین بازرسی و نظارت از طرح‌های مشاغل خانگی و ثبت در سامانه جدید مشاغل خانگی باید انجام شود.

سرپرست اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی اردستان ادامه داد: موضوعی که امسال مهم است اختصاص ۱۰ درصد از تسهیلات ابلاغی به طرح‌های مستقل است و ۹۰ درصد باقی مانده به پشتیبان با اشتغال واقعی پرداخت می‌شود و تا هزارو ۵۰۰ میلیون ریال در اختیار شهرستان است و بالاتر از این مبلغ با نظر کارگروه به استان اصفهان ارسال می‌شود.

نقوی افزود: این تسهیلات با کارمزد چهار درصد بیشتر سمت و سوی آن به پشتیبان است و از اولویت‌های آن می‌تواند مراکز خیریه باشد که کارهای خانگی انجام می‌دهند و برای شناسایی آن‌ها از اصناف و کمیته امداد امام خمینی(ره) استعلام گرفته می‌شود.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

کد خبر: 63113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =