افزایش ۳۰ درصدی تعداد تعاونی‌های خراسان شمالی در دولت سیزدهم

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: ۳۲ تعاونی از آغاز فعالیت دولت سیزدهم در استان تشکیل شد که بر این اساس شمار شرکت‌های جدید ایجاد شده نسبت به دولت قبل ۳۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی اسلام‌خواه در این باره گفت: با تشکیل ۳۲ تعاونی جدید ۸۵۰ نفر در این شرکت ها عضو شدند و سرمایه‌گذاری آنها به بیش از ۲۴ میلیارد ریال رسید.

وی درباره پرداخت تسهیلات به تعاونی‌ها در استان گفت: سهم تعاونی‌های استان در سال گذشته و امسال از دریافت تسهیلات یکهزار و ۸۷۰ میلیارد ریال است که تاکنون ۱۵۵ طرح به بانک‌ها معرفی شد.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان شمالی بیان کرد: ۱۱ طرح به مبلغ ۲۳۷ میلیارد ریال از این تسهیلات بهره‌مند شدند، سه طرح به ارزش ۶۵ میلیارد ریال آماده واریز و ۱۱ طرح به مبلغ ۹۱۰ میلیارد ریال در دست بررسی است.

اسلام‌خواه درباره حمایت از تشکیل و توسعه تعاونی‌های دانش‌بنیان گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان با توجه به مزیت‌های بسیاری که دارند از حمایت‌های دولتی همچون معافیت از پرداخت مالیات، عوارض و حقوقی گمرکی و عوارض مالیاتی و بهره‌مندی از تسهیلات کم‌بهره بلندمدت و کوتاه‌مدت برخوردار هستند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان شمالی افزود: برای حمایت از تعاونی‌ها، هشت درصد از اعتبارات تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۱ مختص نهضت احیاء واحدهای راکد و نیمه فعال به تعاونی‌های سطح استان اختصاص یافته است.

کد خبر: 63116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =