ایجاد خانه‌های فرهنگ کار و تلاش در واحدهای اقتصادی استان لرستان

سرپرست اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی لرستان از تشکیل خانه‌های فرهنگ کار در واحدهای اقتصادی استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان، فرهاد ناصری‌نیا با بیان اینکه موفقیت هر واحد اقتصادی به تلاش کارگران و بهره‌وری در تولیدات آن وابسته است، بیان کرد: اگر فرهنگ کار و نیروی انسانی نهادینه شود به طور قطع گام‌های بلند در جهت رشد تولید برداشته خواهد شد و در نهایت شاهد رونق و توسعه اقتصادی خواهیم بود.

وی افزود: ایجاد بستر لازم در جهت ارتقاء مؤلفه‌های فرهنگ کار، خلاقیت، نوآوری، کارآفرینی و بهره‌وری، روحیه کارجمعی و تعاون، وجدان کاری، انضباط اجتماعی، مسئولیت‌پذیری، تعهد، رعایت اخلاق دینی، و... در محیط های کار و تولید استان ( شامل واحدهای تولیدی و صنعتی ، تعاونی‌ها و...) امری حیاتی و لازم است این خانه فرهنگ کار در واحدهای اقتصادی لرستان ایجاد شود .

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان ضمن تبیین نقش بی بدیل ارتقاء فرهنگ کار در دستیابی به توسعه همه جانبه و پایدار استان، به تشریح طرح خانه‌های فرهنگ کار پرداخت.

ناصری‌نیا در این باره گفت: خانه‌های فرهنگ کار و تلاش، مراکزی هستند که به منظور رصد مؤلفه‌های فرهنگ کار و ترویج برنامه‌های مربوط به آن فعالیت می‌کنند و زمینه‌ساز ترویج سلامت و فرهنگ کار کشور بوده و به این افق چشم دارند که بتوانند فرآیند ارتقاء فرهنگ کار و اهمیت آن در جامعه را با استفاده از دو نهاد خانواده و آموزش تسهیل کنند.

وی افزود: خانه‌های فرهنگ کار پل ارتباطی قوی و دو سویه میان ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و کارخانجات هستند که با آسیب‌شناسی و پایش مدوام مؤلفه‌ها و شاخص‌های فرهنگ کار، بسترسازی آموزشی و ترویج برنامه‌های مربوط به آن در بنگاه های اقتصادی فعالیت می‌کنند.

ناصری‌نیا ادامه داد: ترویج فرهنگ کار از طریق آشنایی نیروهای بالقوه و آتی کار با فضای کار و تلاش، رصد برنامه‌های فرهنگی و هنری مرتبط با حوزه کار و تلاش، ایجاد شبکه‌های ارتباطی و اطلاع رسانی بین نخبگان کار و تلاش، ترویج فرهنگ مصرف کالاهای داخلی و کمک در ایجاد فضای بانشاط کاری از جمله وظایف خانه‌های فرهنگ کار خواهد بود که در واحدهای کارگری بالای ۵۰ نفر کارگر، تأسیس خواهند شد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان یادآور شد : تاکنون در سطح واحدهای اقتصادی این استان بیش از ۱۰ خانه فرهنگ کار تشکیل و این روند با همکاری کارفرمایان واحدهای تولیدی برای تشکیل این خانه‌ها ادامه دارد.

کد خبر: 63147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =