حمایت سازمان تامین‌اجتماعی از شرکت‌های دانش‌بنیان

مدیر کل تامین‌اجتماعی خوزستان از حمایت‌های قانونی مندرج در بخشنامه‌های سازمان برای شرکت‌های دانش بنیان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین‌اجتماعی استان خوزستان، عبدالرضا روشنی، مدیرکل تامین‌اجتماعی خوزستان در جلسه کارگروه حل مسائل و مشکلات شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان گفت: معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در امور بیمه‌ای سازمان تامین‌اجتماعی با موضوعیت ماده ۳، قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان، توافقاتی را در راستای بهره مندی این شرکت‌ها از ظرفیت‌های ذیل قانون تامین‌اجتماعی و قانون رفع موانع تولید با سازمان تامین‌اجتماعی انجام داده است.

وی افزود: براساس توافق صورت گرفته، کلیه شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان که نام آنها در سامانه دانش‌بنیان معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری درج شده باشد از حمایت‌ها و تسهیلات قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی اختراعات برخوردار هستند.

روشنی بیان کرد: حق بیمه قراردادهای منعقده اینگونه شرکت‌ها و موسسات بر اساس لیست و بازرسی خواهد بود و شعب تامین‌اجتماعی باید در صورت نداشتن بدهی قطعی ضمن صدور مفاصا حساب ماده ۳۸ نسبت به بررسی لیست‌های ارسالی طبق ماده ۳۹ قانون تامین‌اجتماعی و انجام بازرسی طبق ماده ۴۷ قانون اعم از کارگاهی و دفاتر اقدام کنند.

همچنین ضیاء صباغ، معاون منابع بیمه ای اداره کل تامین‌اجتماعی خوزستان ضمن پاسخگوئی به سوالات و طرح مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان از شعبه یک تامین اجتماعی اهواز به عنوان شعبه پایلوت شرکت دانش‌بنیان یاد کرد.

مدیرکل حمایت‌های بیمه‌ای معاونت علمی ریاست جمهوری برگزاری جلسات تخصصی در قالب کارگروه‌های کاربردی را موثر برشمرد و بیان کرد: در این جلسه مقرر شد سازمان علم و فناوری فهرستی از شرکت‌های عضو که دارای فعالیت هستند تهیه و در اختیار اداره کل تامین‌اجتماعی استان خوزستان قرار دهد همچنین در روزهای آتی شاهد برگزاری دوره‌های آموزشی از سوی سازمان تامین‌اجتماعی، ویژه مدیران شرکت‌های برتر زیر مجموعه پارک علم و فناوری جهت احصاء و بررسی مشکلات آنها خواهیم بود.

در پایان مشکلات و مسائل شرکت‌های دانش بنیان از قبیل امریه سربازان مشمول نخبه و شاغل در شرکت‌های دانش‌بنیان، جابه‌جایی نیرو بین شرکت‌ها و بحث علمی و پژوهشی بودن فعالیت‌ها مطرح شد.

کد خبر: 63176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =