بهره‌برداری از سه طرح فنی و حرفه‌ای در استان گلستان

همزمان با سفر دوم رییس جمهور به استان گلستان سه طرح مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای مراوه تپه، مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای زنان گنبدکاووس و مرکز آموزش تربیت مربی کشاورزی در نی‌تپه خان‌ببین آماده بهره‌برداری است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، حمزه کرایلو، مدیرکل فنی و حرفه‌ای گلستان در نشست قرارگاه خبری شهید همدانی ویژه هفته دولت استانداری گلستان با بیان این مطلب گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش مهارتی جزو اولویت نخست گلستان قرار دارد و برای این طرح‌ها در مجموع ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

کرایلو افزود: در راستای تحول آموزش فنی و حرفه‌ای، سند مهارتی استان با حضور ۳۱ دستگاه مرتبط تدوین شده و با تصویب در شورای برنامه‌ریزی استان آماده رونمایی است.

وی ادامه داد: سال قبل مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان پنج میلیون نفر ساعت به علاقمندان آموزش دادند و در پنج ماهه امسال هم افزون بر ۲ میلیون نفر این دوره‌های آموزش مهارتی را گذراندند.

تصویب ۴۹۰ میلیارد ریال اعتبار نقدی برای زیرساخت‌های توسعه آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان

مدیرکل فنی و حرفه‌ای گلستان گفت: بیش از ۴۹۰ میلیارد ریال اعتبار نقدی از محل سفر دور نخست دولت برای ایجاد زیرساخت‌های توسعه آموزش فنی و حرفه ای گلستان تصویب شد که تخصیص این اعتبارات موجب رشد چشمگیر در اجرای طرح های زیرساختی آموزش فنی و حرفه‌ای شد.

وی ادامه داد: پوشش طرح نهضت مهارتی آموزی در ۱۰۳ روستای استان در قالب طرح ۴۰ - ۴۰ با کمک اداره کل روستایی استانداری، راه‌اندازی مرکز فناوری و اطلاعات در علی‌آبادکتول با اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲، میزبانی مسابقه فناوری و اطلاعات و پیگیری برای استقرار دبیرخانه دائمی آن در گرگان، دریافت مجوز برگزاری مسابقات بین‌المللی در گلستان و اجرای اوقات آزاد در حوزه آموزش فنی و حرفه ای با پوشش ۲ هزار و ۱۷۷ نفر جمعیت ایجاد فرصت شغلی تعهد شده از مهم ترین فعالیت‌ها و برنامه‌های این اداره کل است.

کد خبر: 63182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =