۱۴۴ واحد مسکونی طی هفته دولت به معلولان مازندرانی تحویل می‌شود

مدیرکل بهزیستی استان مازندران گفت: در دولت سیزدهم دو هزار و ۳۵۱ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شده است و ۱۴۴ واحد نیز در هفته دولت امسال افتتاح می‌شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، فریبا بریمانی با بیان این مطلب گفت: هفت هزار و ۵۲ فرصت شغلی برای مددجویان بهزیستی در دولت سیزدهم ایجاد شده است که ۴۲ درصد رشد داشته است و میزان انجمن و مراکز، موسسات مردمی و خودیار که با بهزیستی همکاری می کنند به چهار هزار و ۵۷ عدد رسیده است.

وی افزود: اعتبارات استانی اداره کل بهزیستی مازندران در ۲ سال گذشته ۴۳ درصد رشد داشته است و اعتبارات تملک ۱۰۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل بهزیستی مازندران ضمن اشاره به اینکه، سازمان بهزیستی کشور در سال ۱۳۵۹ با ارائه لایحه تشکیل این سازمان تاسیس شده است و یک نهاد مولود انقلاب است، بیان کرد: در حال حاضر یک میلیون و۱۰۰ هزار نفر که میانگین یک سوم جمعیت استان است از خدمات حمایتی و آموزشی، مداخله ای و مشاوره ای، پیشگیرانه اداره کل بهزیستی برخوردار می شوند.

بریمانی ادامه داد: حدود ۱۷۰ هزار خانوار که شامل ۴۳۰ هزار نفر معادل ۱۳.۵ درصد جمعیت استان دارای پرونده دریافت خدمات زیر پوشش هستند و از خدمات مستمر و یا غیر مستمر خدمات می‌گیرند.

رشد 87 درصدی مستمری مددجویان بهزیستی

مدیرکل بهزیستی مازندران با اعلام اینکه در استان ۶۷ هزار خانواده مستمری‌بگیر که ۱۱۲ هزار نفر را شامل می‌شوند زیر پوشش این نهاد حمایتی قرار دارند، یادآور شد: مبلغ مستمری مددجویان بهزیستی در دولت سیزدهم ۸۷ درصد رشد داشته است که از ۳۵۰ هزار تومان برای یک نفر مددجو به ۶۵۵ هزار تومان و همچنین برای افراد ۲ الی ۵نفره از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به ۲ میلیون و ۵۰، ۹هزار و ۲۰۰ تومان افزایش پیدا کرده است که امسال هم ۲۰ درصد افزایش یافته است و ۲۰ درصد دیگر نیز مقرر شد اضافه شود.

این مسئول با بیان اینکه ماهانه حدود ۶۵ میلیارد تومان مستمری به مددجویان زیر پوشش بهزیستی پرداخت می شود، بیان کرد: ۲۳ هزار مددجوی مازندرانی از خدمات یارانه مراکز شبانه‌روزی ما در بخش‌های مختلف توانبخشی و مراقبت در منزل استفاده می‌کنند که در دولت سیزدهم رشد ۱۱۰ درصدی داشته است.

بریمانی اضافه کرد: در حال حاضر هیچ پشت نوبتی برای دریافت خدمات نداریم. از افراد زیر پوشش بهزیستی استان ۶۱ هزار نفر دارای معلولیت هستند و ۴۹ هزار و۵۰۰ نفر مستمری‌بگیر هستند.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه در حوزه اجتماعی ۱۷ هزار زن سرپرست خانوار، آسیب دیده در معرض آسیب داریم که خدمات مستمر دریافت می کنند، گفت: هفت هزار و ۹۶۳ دانش‌آموز و یک هزار و ۱۴ دانشجو زیر پوشش بهزیستی استان قرار دارند که هزینه تحصیل این افراد سازمان بهزیستی کشور پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: ۱۰۸ دانشجوی مقطع کاردانی، ۷۰۹ نفر کارشناسی ,۱۶۸ نفر در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و ۲۹ نفر در مقطع دکتری هستند که از خدمات حمایتی بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

وی یادآور شد: ۹۱۷ مرکز تحت نظارت و مجوز سازمان بهزیستی, ۱۱۵ مرکز مثبت زندگی ۲۲ مرکز شبانه روزی مراقبتی از معلولان و ۲۱ مرکز شبه خانوادگی از کودکانی که نمی‌توانند در خانواده زیستی زندگی کنند یا به فرزندخواندگی بروند نیز با حکم قاضی در مراکز بهزیستین نگهداری می‌شوند.

کد خبر: 63187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =