ایجاد ۱۶۳ تعاونی جدید با بیش از ۳ هزار فرصت شغلی در خراسان رضوی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: طی یک سال گذشته ۱۶۳ تعاونی جدید در استان ایجاد شده که در این راستا فرصت شغلی برای سه هزار و ۸۵ نفر شکل گرفته است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمد امین بابایی با گرامیداشت فرا رسیدن هفته تعاون گفت: کل تعاونی‌های شکل گرفته در استان ۱۶ هزار و ۷۱۶ مورد است که از این تعداد هشت هزار و ۳۴۵ تعاونی فعال و هشت هزار و ۳۷۱ تعاونی غیرفعال است.

وی با بیان اینکه در این مدت هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به تعاونی‌های مختلف در خراسان رضوی پرداخت شده است افزود: همزمان با هفته تعاون امسال ۴۸ طرح تعاونی در استان به بهره‌برداری می رسد که از این تعداد ۱۴ طرح مربوط به طرح‌های مسکن مهر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی بیان کرد: چهار هزار و ۷۳۹ درخواست از سوی کارفرمایان برای تشکیل تعاونی کارگری به اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی رسیده است تا بتوان از آنان در عملیات طرح نهضت ملی مسکن بهره گرفت.

بابایی با بیان این که سامانه هوشمند تعاون در خراسان رضوی فعال شده است ادامه داد: از آنجا که زیرساخت مربوط به برگزاری مجامع تعاونی‌ها به صورت الکترونیکی در این سامانه لحاظ شده است از اعضای هیات مدیره تعاونی‌ها درخواست می شود که اطلاعات تعاونی و اعضای آن را در سامانه به ثبت برسانند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: اعضای تعاونی‌های خراسان رضوی نیز این قابلیت را دارند که در سامانه هوشمند تعاون اطلاعات خود را ثبت کنند.

بابایی با تاکید بر تعیین تکلیف تعاونی‌های غیرفعال و بحران‌دار افزود: گاه مشاوره‌های غلطی به تعاونی‌ها داده می‌شود که آنها را به بحران می‌کشاند و تلاش کرده‌ایم تا زمانی که مساله تعاونی‌های بحران دار حل نشود تعاونی جدیدی به این بخش اضافه نشود.

کد خبر: 63210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =