کرمانشاه، رتبه دوم پرداخت تسهیلات اشتغال قرض‌الحسنه در کشور

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمانشاه با بیان اینکه تسهیلات این صندوق، تثبت و اشتغال دو هزار و ۵۷۴ نفر در استان را فراهم کرده است گفت: کرمانشاه در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال قرض‌الحسنه رتبه دوم کشور را دارد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمدطاهر عظیمی‌فشی، از پرداخت بیش از دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال با تعداد هزار و ۹۸۶ فقره وام قرض‌الحسنه در راستای تثبیت و ایجاد اشتغال در استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۱ خبر داد و افزود: این تسهیلات با نرخ کارمزد، چهار تا ۶ درصد و گاهی ۱۰ درصد در اختیار متقاضیان قرار گرفته؛ که با توجه به وضعیت تورمی موجود و نرخ ۲۳ درصد تسهیلات مصوبه شورای عالی پول، وام‌های بسیار ارزان‌قیمت و کارگشایی در راستای تثبیت و اشتغال افراد بوده است.

وی بیان کرد: تسهیلات صندوق کارآفرینی امید تثبت و اشتغال دو هزار و ۵۷۴ نفر در استان را فراهم کرده است و کرمانشاه بعد از استان اصفهان، در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال قرض‌الحسنه رتبه دوم کشور را دارد.

عظیمی‌فشی، سهیمه اعتبار صندوق کارآفرینی امید کرمانشاه در سال ۱۴۰۱ برای ایجاد اشتغال از وام‌های قرض‌الحسنه را ۱۹۳ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با تلاش و پیگیری فراوان، توانستیم حدود ۵۷ میلیارد تومان از مازاد دیگر استان‌های را جذب کنیم و ۲۵۰ میلیارد تومان وام اشتغال به متقاضیان در استان پرداخت کنیم.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمانشاه در ادامه به مراحل نظارتی ایجاد و تثبیت اشتغال و موانع جلوگیری از انحراف تسهیلات پرداختی قرض‌الحسنه این صندوق اشاره و بیان کرد: صندوق کارآفرینی امید برخلاف رویه بانک ها، مراحل نظارتی خود را بعد از پرداخت تسهیلات نیز ادامه می‌دهد و هر جا انحرافی در آنها ببیند آن را وصول دیّن می کند.

وی با بیان اینکه طرح‌ها اقتصادی و اشتغالی ابتدا توسط کارشناسان اقتصادی این صندوق در راستای قابلیت اجرا، زنجیره اقتصادی، بازاریابی، ارزش افزوده بررسی می‌شود گفت: پس از پرداخت تسهیلات نیز نظارت‌های سه ماهه، ۶ ماهه و یکساله با متقاضی قرار داد شده که در صورت انحراف از آن وام را یکجا برگشت دهند.

عظیمی‌فشی افزود: این صندوق همچنین در ادامه نظارت‌های خود در راستای تثبیت اشتغال طرح یا پروژه هر گاه متوجه شود طرحی به دلایلی مانند گرانی، تورم، دچار مشکل شده در قالب تسهیلات دوباره به او کمک می‌کند تا شغل ایجادی تثبیت شود.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمانشاه در ادامه به ضمانت‌های آسان صندوق کارآفرینی امید اشاره و بیان کرد: معمولا وقتی افراد از اخذ وام بانکی به خاطر سخت گیری وثایق ناامید می‌شوند، به سراغ صندوق کارآفرینی امید می آیند زیرا گاها با یک سفته آنها می‌توانند وام دریافت کنند.

استان کرمانشاه با وسعت حدود ۲۵ هزار کیلومتر مربع، ۱.۵ درصد از مساحت کل کشور (هفدهمین استان) را به خود اختصاص داده و شامل ۱۴ شهرستان، ۳۵ شهر و ۸۶ دهستان است.

کد خبر: 63261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =