نشانه‌های قوی رشد بورس ظهور کرد

بورس تهران در معاملات روز شنبه «چهارم شهریورماه» با افزایش یش از به ۴۶ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در اولین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، شاخص کل بورس با رشد ۴۶ هزار و ۵۱۷ واحدی در محدوده یک میلیون و ۹۹۳ هزار واحد ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز رشد ۱۷ هزار و ۶۳ واحدی را داشت و عدد ۶۸۴ هزار و ۹۰۲ را به ثبت رساند.

همچنین در این بازار بیش از ۳۷۶ هزار معامله در بازار سرمایه به ارزشی بالغ بر ۶۲ هزار و ۸۰۲ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران، پالایش نفت اصفهان، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، پالایش نفت بندرعباس، گروه مپنا و پالایش نفت تهران جزء نمادهای بازار سرمایه بودند که بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص بورس گذاشتند.

از سویی شاخص فرابورس نیز با افزایش ۵۷۳ واحدی در محدوده ۲۵ هزار و ۵۴۱ واحدی ایستاد. در این بازار نیز بیش از ۲۷۹ هزار معامله انجام شد که ارزشی بالغ بر ۱۰۲ هزار و ۵۰۴ میلیارد ریال داشت و نمادهای پلیمر آریا ساسول، سرمایه گذاری مالی سپهرصادرات، ایران خودرو دیزل، بیمه پاسارگاد، فولاد هرمزگان جنوب، پتروشیمی تندگویان و پتروشیمی زاگرس بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص فرابورس داشتند.

این درحالیست که با رشدی خوب و ۱۳۰۰ میلیارد تومانی نسبت به چهارشنبه، ارزش معاملات سهام و حق تقدم امروز به رقم ۴.۴ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۴۶۷ میلیارد تومان پول وارد سهام و حق تقدم کردند و تا به اینجا تراز منفی ۷۱۵ میلیارد تومانی در صندوق های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

پس از چهارماه به نظر می‌رسد این بار با برگشتی خوب در بازار سهام روبرو هستیم که می‌تواند باعث ایجاد روند صعودی در بازار سرمایه شود، از سویی تابلوهای معاملاتی پس از مدت‌ها امروز قوی بودند و خریداران دست برتر رو داشتند، رشد خوب ارزش معاملات در کنار خروج سنگین پول های حقیقی از صندوق های درآمد ثابت و ورود آن‌ها به سهام و حق تقدم نشان از بهبود وضعیت کلان بازار سهام دارد و در صورت ادامه همین روند برای چند روز متوالی بی شک، روزهای بهتری در انتظار سهام‌داران است.

کد خبر: 63307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =