آغاز بهره‌برداری ١۸ نیروگاه خورشیدی مددجویان بهزیستی شهرستان فیروزه

به مناسبت هفته دولت، ۱۸ نیروگاه خورشیدی مددجویان تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان فیروزه به‌صورت رسمی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، در سفر یک‌روزه مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی به شهرستان فیروزه به مناسبت هفته دولت، ۱۸ نیروگاه خورشیدی مددجویان تحت پوشش اداره بهزیستی این شهرستان با تلاش اداره بهزیستی و شرکت توزیع برق شهرستان فیروزه برای ۶ مددجو ساکن در منطقه شهری و ۱۲ مددجو ساکن در مناطق روستایی به مبلغ ۲۳ میلیارد ریال از محل تسهیلات قرض‌الحسنه و آورده‌ متقاضیان به بهره‌برداری رسید. در این طرح خرید تضمینی برق به مدت ۲۰ سال توسط نیروگاه‌های پشت‌بامی با بالاترین نرخ تشویقی توسط شرکت برق از خانوارهای تحت پوشش انجام می‌گیرد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان فیروزه در این افتتاحیه، گفت: نیروگاه خورشیدی پنل خانگی است و بعد از تائید استحکام بنا و سایر مشخصات توسط کارشناس اداره برق بر روی پشت‌بام یا محوطه منزل مددجویان نصب می‌شود.

حمید بردبار افزود: شرکت برق به مدت ۲۰ سال به‌صورت تضمینی برق تولید شده را می‌خرد و بعد از آن قرارداد خرید برق تولیدی با بالاترین مبلغ برای مددجویان تمدید خواهد شد. علاوه بر این، به مدت ۵ سال خدمات مربوط به تعمیر و نگهداری این نیروگاه‌های خورشیدی به‌صورت رایگان به مددجویان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه تولیدبرق درفصول گرم سال نسبت به فصل سرما بیشتر است گفت: باتوجه به اینکه شهرستان فیروزه درمنطقه گرم وخشک قراردارد، درآمد بیشتری کسب می‌شود. همچنین نگهداری صحیح از نیروگاه توسط مددجو باعث تولید برق بیشتری می‌شود که آموزش‌های لازم در این‌باره توسط شرکت مجری و کارشناس شرکت برق به مددجویان ارائه می‌‎شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان فیروزه با اشاره به اشتغالزایی این نیروگاه‌های خورشیدی بیان کرد: ایجاد این نیروگاه‌ها نقش بسزایی در ایجاد اشتغال پایدار بدون انحراف وام برای مددجویان ایفا می‌کند. ساخت این نیروگاه‌ها با استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه و آورده متقاضیان در راستای درآمدزایی پایدار افراد تحت پوشش انجام گرفته است.

وی در ادامه گفت: هزینه هر نیروگاه خورشیدی ۱۲۲ میلیون تومان بوده که ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال بهزیستی به مددجو پرداخت کرده و ۲۲ میلیون تومان سهم آورده مددجویان بوده است. البته برای ۴ نفر از مددجویان دارای معلولیت که ساکن مناطق روستایی بودند از محل برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه برای هر مددجو مبلغ ۱۰ میلیون تومان کمک هزینه تهیه شد تا سهم آورده آنها کمتر شود.

کد خبر: 63408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =