پرداخت بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی لرستان

مدیرکل بهزیستی لرستان از پرداخت ۴۷۰ میلیارد ریال ودیعه مسکن بلاعوض و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی به مددجویان این نهاد خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، همایون عمودی‌زاده گفت: به منظور حمایت و رفع مشکلات مددجویان این نهاد با خدمات ارزنده دولت سیزدهم ۸۵۶ واحد مسکونی با اعتبار ۹۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به افراد تحت پوشش بهزیستی این استان تحویل شده است.

وی افزود: همچنین تاکنون ۴۷۰ میلیارد ریال ودیعه مسکن بلاعوض و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی به مددجویان این نهاد پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به گستردگی خدمات این نهاد به مددجویان تاکید کرد: هم اکنون ۱۷۰ فعالیت در بهزیستی تحت پوشش قرار دارد و تلاش می شود با ارایه با کیفیت این خدمات به مددجویان در راستای حمایت و توانبخشی افراد تحت پوشش استان اقدام شود.

ایجاد نزدیک به سه هزار فرصت شغلی برای مددجویان بهزیستی لرستان

عمودی‌زاده با اشاره به اجرای طرح‌های خودکفایی و اشتغالزایی مددجویان بهزیستی لرستان در دولت سیزدهم گفت: دو هزار و ۸۰۳ فرصت شغلی در این راستا با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی و ۱۱۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض جهت بیمه خویش‌فرمایی و کارفرمایی مددجویان در استان ایجاد شده است.

وی به پرداخت مستمری زنان سرپرست خانوار در استان نیز اشاره کرد و گفت: ۹ هزار زن سرپرست خانوار براساس بعد خانوار از مقرری مستمری نهاد بهره‌مند شده‌اند، همچنین در این مدت تمام ۱۰ هزار نفر پشت نوبتی دریافت مستمری نیز تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

مدیرکل بهزیستی لرستان درباره توانمندسازی شغلی زنان سرپرست خانوار ادامه داد: با پرداخت سرمایه کار بلاعوض به مشاغل فردی برای ۵۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار، ۱۵ گروه همیار و پرداخت بلاعوض با ایجاد مشاغل گروهی و تسهیلات قرض الحسنه بانکی ایجاد اشتغال شده است.

عمودی زاده گفت: با حمایت‌های دولت سیزدهم در راستای کمک به زنان سرپرست‌خانوار، سه هزار و ۳۰۰ زن سرپرست خانوار از طریق صندوق‌های بیمه‌ای مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به طرح‌های حمایت از جوانی جمعیت و خانواده در این نهاد بیان کرد: دو هزار و ۹۰ خانوار دارای فرزند ۲ قلو و بالاتر از طریق پرداخت مستمری ماهیانه و خدمات اشتغال از طریق تسهیلات بانکی قرض‌الحسنه تحت پوشش قرار گرفتند که ۲ قلوها ماهانه ۱۷ میلیون ریال و سه قلوها ۲۰ میلیون ریال دریافت می کنند.

راه‌اندازی هشت پایگاه خدمات اجتماعی در حاشیه شهرهای لرستان

مدیرکل بهزیستی لرستان افزود: وسایل کمک توانبخشی نیز به بیش از هشت هزار نفر افراد دارای معلولیت استان تحویل و حق پرستاری از یک هزار و ۹۹۵ نفر به سه هزار و ۷۷۸ افزایش یافته است.

عمودی زاده گفت: این مدت در مناطق حاشیه‌ای و کم‌برخوردار با راه‌اندازی هشت پایگاه خدمات اجتماعی در حاشیه شهرهای خرم آباد، الیگودرز، کوهدشت، دورود به افراد آسیب پذیر خدمات حمایتی و توانبخشی ارایه شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی چندین مرکز خانه حمایتی اعصاب و روان ویژه زنان در شهرستان خرم آباد، خانه حمایتی معلولان ذهنی ویژه زنان در شهرستان الیگودرز، دومین مرکز شبانه روزی اعصاب و روان در شهرستان خرم آباد ادامه داد: مدت یاد شده ۱۲ مرکز مشاوره در سطح استان و ۱۰ مرکز اقامتی میان مدت درمان اعتیاد و یک مرکز کاهش آسیب در این استان راه اندازی شده است.

حدود ۸۰ هزار نفر در استان لرستان تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند.

کد خبر: 63410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =