بورس همچنان بر مدار رشد

بورس تهران در معاملات روز دوشنبه «ششم شهریورماه» با افزایش بیش از به ۳۲ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در سومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با رشد ۳۲ هزار و ۷۴۵ واحدی در محدوده دو میلیون و ۸۴ هزار واحدی ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز رشد ۴.۷۴۸ واحدی را داشت و عدد ۷۰۵ هزار و ۱۵۴ را به ثبت رساند. از سویی در این بازار بیش از ۵۱۹ هزار معامله به ارزشی بالغ بر ۸۳ هزار و ۹۰۳ میلیارد ریال انجام شد.

همچنین نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، گسترش نفت و گاز پارسیان، سرمایه‌گذاری‌غدیر، فولاد مبارکه اصفهان، پتروشیمی پردیس، ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران و پتروشیمی پارس بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

از سویی روز جاری شاخص فرابورس نیز با افزایش ۱۸۲ واحدی در محدوده ۲۶ هزار و ۲۷۸ واحدی ایستاد. در این بازار نیز بیش از ۳۷۸ هزار معامله انجام شد که ارزشی بالغ بر ۲۲۶۴ و ۴۴۷ میلیارد ریال داشت و نمادهای سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات، پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس، بانک دی، پالایش نفت لاوان، سرمایه گذاری صبا تامین و فولاد هرمزگان جنوب بیشترین تاثیر مثبت را را روی شاخص فرابورس داشتند.

این درحالیست که ‌ با افت ۲۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۵.۸ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۱۵۴ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز منفی ۳۰۵ میلیارد تومانی در صندوق های درآمد ثابت ثبت کردند.

پس از رشد چند روز اخیر بازار سهام، امروز و با نزدیک شدن شاخص کل بورس به محدوده ۲ میلیون و صد هزار واحد کمی عرضه ها در بازار شدت گرفت که طبیعی هم بود، ولی تلاش بازار ساز برای حفظ تعادل در تابلوها مشخص بود و با نزدیک شدن به دقایق پایانی سهم های بزرگ و تاثیر گذار بازار به سمت قیمت پایانی هل داده شدند.

کد خبر: 63421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =