بورس در حال کف‌سازی

بورس تهران در معاملات روز سه‌شنبه «هفتم شهریورماه» با افزایش بیش از به ۱۰ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در چهارمین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، شاخص کل بورس با رشد ۱۰ هزار و ۹۰۴ واحدی در محدوده دو میلیون و ۹۵ هزار واحدی ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز رشد ۱.۸۷۳ واحدی را رقم زد و عدد ۷۰۷ هزار و ۱۰ واحد را به ثبت رساند.

همچنین در این بازار بیش از ۴۴۵ هزار معامله در بازار سرمایه به ارزشی بالغ بر ۶۲ هزار و ۶۹ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران، گسترش نفت و گاز پارسیان، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی پردیس، فولاد مبارکه اصفهان و سرمایه‌گذاری‌غدیر بیشترین تاثیر را روی شاخص کل بورس گذاشتند.

از سویی شاخص فرابورس با افت ۵ واحدی در تراز ۲۶ هزار و ۲۷۲ واحدی ایستاد. در این بازار نیز بیش از ۳۱۰ هزار معامله انجام شد که ارزشی بالغ بر ۷۱ هزار و ۲۷۳ میلیارد ریال داشت و نمادهای پتروشیمی زاگرس، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، پالایش نفت لاوان، ایران خودرو دیزل، مجتمع جهان فولاد سیرجان، سرمایه گذاری صبا تامین و فولاد هرمزگان جنوب بیشترین تاثیر را روی شاخص فرابورس داشتند.

این درحالیست که با افتی ۶۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۵.۲ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی ها ۱۹۶ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز مثبت ۱۴ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثبات ثبت کرده‌اند.

بعد از رشد اولیه طی چند روزهای گذشته حالا طی دو روز گذشته منفی‌های بازار سهام خریدار دارد و همین نکته بسیار امیدوار کننده است که سهم‌ها رها نشدند. تابلوهای معاملاتی هم وضعیت مناسبی دارند، اگرچه ارزش معاملات همچنان چندان جالب توجه نیست، ولی به نظر حفظ همین ناحیه ۵ الی ۶ هزار میلیارد تومانی برای کف‌سازی کافی است.

کد خبر: 63466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =