میانگین سن بیمه‌پردازان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ۳۶ سال است

طبق داده‌های آماری صندوق بیمه اجتماعی، میانگین سن بیمه‌پردازان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در تیرماه ۱۴۰۲ به عدد ۳۶.۲ سال رسیده که این عدد نسبت به ماه‌های گذشته تا حدودی با افزایش روبه‌رو بوده است.

به گزارش آتیه آنلاین، البته صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان به عنوان یکی از جوان‌ترین صندوق‌های بیمه‌ای در کشور محسوب می‌شود زیرا با گذشت حدود ۱۸ سال اکنون ضریب پشتیبانی بسیار مناسبی را به خود اختصاص داده است.

اکنون ضریب پوشش اعضای صندوق براساس نوع بیمه‌شده شامل ساکنان روستا، مناطق عشایری و رانندگان حمل بار ۲۹ درصد و ضریب پوشش اعضای فعال صندوق براساس نوع بیمه‌شده نیز ۱۹.۸ درصد برآورد شد.

بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اکنون ۲ میلیون و ۷۱۲ هزار و ۲۹ نفر را تحت پوشش خدمات همه‌جانبه خود در بخش‌های بیمه‌ای و بازنشستگی دارد که نسبت به خرداد ۱۴۰۲ این جامعه آماری ۱۲.۵ درصد رشد را شامل شده است.

این افراد مورد حمایت به عنوان جامعه هدف از جمعیت ۱۸ تا ۴۹ ساله از مناطق روستایی، عشایری و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر بدون در نظر گرفتن افراد تحت پوشش سایر صندوق‌های بیمه‌ای به شمار می‌روند.

در میان این جامعه آماری، تعداد بیمه‌شدگان صندوق شامل بیمه‌شده فعال و غیرفعال به ۲ میلیون و ۵۲۹ هزار و ۱۲۰ نفر با نرخ رشد ۱۲.۴ درصدی نسبت به ماه گذشته رسید.

همچنین تعداد اعضای فعال صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان شامل بیمه‌شدگان فعال و مستمری‌بگیران با یک میلیون و ۸۵۰ هزار و ۸۴۹ نفر محسوب می‌شوند. همچنین تعداد یک هزار و ۷۰۴ کارگزاری فعال در این صندوق به ثبت رسیده که از این تعداد یک هزار و ۶۶۳ کارگزاری دارای قرارداد معتبر هستند.

براساس داده‌های آماری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تعداد احکام مستمری در صندوق ۱۸۲ هزار و ۹۰۹ مورد است که ۱۷۶ هزار و ۵۰۱ حکم، از ای صندوق مستمری دریافت می‌کند.

براساس داده‌های آماری اکنون ۴۷ هزار و ۶۳۲ نفر از احکام مستمری بازنشستگی در این صندوق مربوط به بازنشستگان پیش از موعد، ۱۰ هزار و ۳۸۶ مورد ازکارافتادگی کلی، ۸۹ هزار و ۱۸۷ مورد مستمری فوت (بازماندگان) و ۳۵ هزار و ۷۱۴ مورد احکام مستمری سالمندی است.

ضریب پشتیبانی صندوق بیمه‌ای اجتماعی ۹.۱ است

اکنون براساس آمارهای موجود ضریب یا نسبت پشتیبانی بیمه‌ای در این صندوق ۹.۱ است به این مفهوم که به ازای هر ۹.۱ نفر یک نفر از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مستمری دریافت می‌کند.

همین موضوع نشان می‌دهد که این صندوق با گذشت حدود ۱۸ سال به عنوان یکی از جوان‌ترین صندوق‌های بیمه‌ای در کشور به کشاورزان، روستاییان و عشایر تحت پوشش خدمات‌رسانی دارد.

طبق این آمارها به طور میانگین ماهانه یک هزار و ۸۳۳ میلیارد ریال مستمری به افراد مستمری‌بگیر تحت پوشش این صندوق پرداخت می‌شود.

افزایش ۲۰ درصدی و پرداخت معوقات مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به منظور بهبود وضعیت معیشتی افراد تحت پوشش در دولت سیزدهم انجام شد.

بیش از ۶۷۲ هزار نفر از افراد تحت پوشش صندوق زن هستند

داده‌های آماری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان نشان می‌دهد که از جامعه ۲ میلیون و ۷۱۲ هزار و ۲۹ نفر تحت پوشش این صندوق، ۲ میلیون و ۳۹ هزار و ۲۵۶ نفر مرد و ۶۷۲ هزار و ۷۷۳ نفر زن هستند.

در جامعه آماری یک میلیون و ۶۶۷ هزار و ۹۴۰ نفری بیمه‌شدگان فعال تحت پوشش این صندوق نیز یک میلیون و ۲۴۸ هزار و ۴۵۴ نفر مرد و ۴۱۹ هزار و ۴۸۶ نفر زن هستند.

در دولت سیزدهم برای جذب بیمه‌شدگان جدید اقداماتی از سوی این صندوق انجام شد که جذب ۵۷۸ هزار نفر بیمه شده جدید در قالب ۴۱ درصد زنان و ۵۹ درصد مردان در این دولت اجرایی شد.

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ۱۸ سال قبل با هدف پوشش جمعیت ۳۰ میلیون نفری کشاورزان، روستاییان و عشایر در راستای توسعه چتر بیمه‌ای و ارائه خدمات به جامعه مذکور با دریافت مبالغ پایین و کمک دولت در پرداخت حق بیمه آغاز به فعالیت کرد.

کد خبر: 63473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =