هزینه برگزاری جشنواره کاما ۶۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود

رئیس ستاد دومین دوره جشنواره کاما (جشنواره کتاب نابینایان ایران) گفت: طبق برآورد صورت گرفته، برگزاری این جشنواره قریب به ۶۰۰ میلیون تومان هزینه در بردارد که تحقق آن در گروی یک وفاق همه‌جانبه و همدلی دستگاه‌های فرهنگی کشور است.

منصور شادکام در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین تأکید کرد: یکی دیگر از مواردی که در جلسه اعضای در جلسات شورای سیاست‌گذاری جشنواره کاما مورد بررسی قرار گرفته هزینه‌های جنبی برگزاری این جشنواره و میزان جوایز در نظر گرفته شده برای افراد برگزیده و شایسته تقدیر است و از نهادهای عضو شورای سیاست‌گذاری و شورای فرهنگ عمومی کشور انتظار می‌رود عنایت ویژه‌ای به مهم‌ترین رویداد فرهنگی معلولان در زمینه کتاب داشته باشند و از این جشنواره حمایت کنند.
شادکام افزود: همچنین از شرکت‌های بزرگ و بانک‌ها انتظار داریم در راستای مسئولیت اجتماعی، در کنار انجمن نابینایان ایران و جامعه معلولین ایران در راستای هر چه با شکوهتر برگزار شدن این جشنواره، ما را یاری کنند.
رئیس ستاد جشنواره کتاب افراد معلول ایران افزود: برخی نویسندگان آثار خود را به صورت کتاب الکترونیک در قالب لوح فشرده به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده‌اند که این امر مورد پذیرش سیاست جشنواره نیست و پدیدآورندگان باید نسخه فیزیکی و چاپی آثار منتشر شده خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
شادکام گفت: یکی دیگر از بخش‌های در نظر گرفته شده برای داوری در جشنواره ناشران بریل هستند که تاکنون اثری از آنها به دست ما نرسیده است. به این گروه از ناشران که البته تعداد آنها در ایران زیاد هم نیست توصیه می‌کنیم تا روز چهاردهم شهریورماه آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند، در غیر این صورت دیگر آثار آنها داوری نخواهد شد.
دبیر اجرایی دومین دوره جشنواره ملی کاما افزود: در محور ناشران کتاب‌های بریل، جنبه‌های ویراستاری بریل، صفحه‌بندی کتاب‌ها و رعایت استانداردهای رسم‌الخط بریل مطرح است و محتوای کتاب به خودیه خود اهمیت چندانی ندارد.
قائم مقام انجمن نابینایان ایران ضمن اشاره به دیگر تصمیمات اعضای شورای سیاست‌گذاری گفت: مقرر شد نمایندگان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور طبق رایزنی‌هایی که با مقامات مسئول در این نهاد انجام می‌دهند، یک حداقلی را برای میزان کتاب‌های خریداری شده برای افراد برگزیده جشنواره کاما را مشخص کنند تا ابهامات موجود در این بین، برای نویسندگان و ناشران رفع شود. قطعاً این امر می‌تواند منجر به شفافیت بیشتر در راستای اقدام ارزشمند نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در زمینه حمایت از نویسندگان و ناشرانی شود که یا خود از افراد دارای معلولیت هستند و یا در حوزه این قشر کتاب منتشر کرده‌اند.
شادکام افزود: در جلس شوراری سیاستگذاری جشنواره مقرر شد که نماینده سازمان بهزیستی بحث اسکان و ایاب و ذهاب افراد دارای معلولیت که به عنوان افراد برگزیده و یا شایسته تقدیر انتخاب می‌شوند را پیگیری کند. همچنین نماینده خانه کتاب و ادبیات ایران که پیشتر داوری آثار را بر عهده گرفته‌اند، وعده پیگیری چاپ کتاب جشنواره از سوی این مؤسسه با همکاری معاونت فرهنگی وزارت ارشاد را دادند که امیدواریم مانند دوره قبل، این امر نیز محقق شود.
به گزارش آتیه‌آنلاین، بنابراعلام انجمن نابینایان ایران، مهلت ارسال آثار به جشنواره کاما تا ۱۴ شهریورماه ۱۴۰۲ تمدید شده‌است و علاقه‌مندان می‌توانند تا تاریخ مقرر آثار خود را به نشانی تهران، خیابان مطهری، بعد از چهارراه سهروردی، روبروی کوچه یوسفیان، پلاک ۵۵. کدپستی: ۱۵۶۷۷۱۸۶۱۱ ارسال کنند.
کد خبر: 63522

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =