خدمت‌رسانی تأمین‌اجتماعی به زائران امام حسین (ع) در ۷ موکب 

سازمان تأمین‌اجتماعی با ایجاد ۶ موکب در مرزهای کشور و یک موکب در کربلای معلی، خدمات مختلف پذیرایی، اسکان موقت، خدمات درمانی، خدمات ارتباطی و بانکی را به زائران اباعبدالله‌الحسین (ع) و شرکت‌کنندگان در راهپیمایی اربعین ارائه می‌کند.

به‌گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، ستاد ویژه اربعین سازمان تأمین اجتماعی برنامه‌ریزی برای مشارکت در برگزاری هرچه باشکوه‌تر کنگره جهانی اربعین و ارائه خدمات به شرکت‌کنندگان در راهپیمایی عظیم زائران سرور و سالار شهیدان را در دستور کار داشته و با برپایی شش موکب در مرزهای کشور و یک موکب در شهر کربلا تلاش داشته در مسیر خدمت‌رسانی به زوار اربعین سهیم باشد.

مواکب تأمین‌اجتماعی در مرزهای شلمچه و چذابه استان خوزستان، مهران در استان ایلام، تمرچین در استان آذربایجان‌غربی، میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان و خسروی در استان کرمانشاه به همراه موکب شهدای تأمین‌اجتماعی در شهر کربلای معلی از ابتدای شهریور ماه ارائه خدمات به زائران و مجاوران را آغاز کردند و تا بازگشت همه زائران از کشور عراق به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

سازمان تأمین اجتماعی در این ایام ضمن مشارکت در ارائه خدمات به زائران ورودی و خروجی ایرانی در مرزهای یادشده، در مرز میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان که محل تردد و ورود زائران پاکستانی به داخل کشور برای عبور از ایران جهت شرکت در مراسم اربعین است، خدمات درمانی و سایر خدمات را به زائران پاکستانی نیز ارائه می‌کند.

خدماتی که در این موکب‌ها ارائه می‌شود عمدتاً خدمات درمانی و پشتیبانی درمان و تأمین دارو است، اما خدمات دیگر از قبیل پذیرایی، پشتیبانی فناوری ارتباطی، خدمات بانکی، اسکان کوتاه‌مدت و... نیز با مشارکت بسیج جامعه پزشکی تأمین‌اجتماعی، شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی و هلدینگ‌های تابعه آن، بانک رفاه و نیز شرکت رایتل به زائران محترم ارائه می‌شود.

«احمد اسفندیاری» معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی پیش از این در مراسم بدرقه خادمان موکب شهدای تأمین‌اجتماعی با تأکید بر مشارکت داوطلبانه کارکنان سازمان تأمین‌اجتماعی در امر خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله‌الحسین، گفته بود: پیاده‌روی اربعین یک پدیده جهانی است و مسئولان و کارکنان سازمان تأمین‌اجتماعی نیز همچون همه مسلمانان و شیعیان و دیگر نهادها و دستگاه‌های مسئول در جمهوری اسلامی ایران در قبال این حرکت بزرگ مسئولیت دارند و به‌عنوان یک نهاد خدمت‌رسان باید به بهترین نحو در امر خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله‌الحسین اهتمام داشته باشیم و همان‌طورکه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تأکید کرده‌اند، این خدمت‌رسانی باید به بهترین نحو انجام شود.

بخش اعظم هزینه‌هایی که صرف برپایی مواکب سازمان تأمین‌اجتماعی و ارائه خدمت به زائرین امام حسین (ع) می‌شود، از نذورات و کمک‌های داوطلبانه کارکنان این سازمان تأمین شده است و همکاران این سازمان علاوه بر این به صورت داوطلبانه در ارائه خدمات در موکب‌های هفت‌گانه سازمان مشارکت دارند.

کد خبر: 63585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =