یک قلاده خرس سیاه آسیایی در ارتفاعات دهکهان مشاهده شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کهنوج از مشاهده یک قلاده خرس سیاه آسیایی در ارتفاعات دهکهان توسط دوست‌داران محیط زیست خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری ایسنا، هادی جلالی امروز ۱۳ شهریورماه با اعلام این خبر گفت: یکی از دوستداران طبیعت و حیات وحش در روزهای اخیر موفق به مشاهده و فیلمبرداری از یک قلاده خرس سیاه آسیایی در ارتفاعات دهکهان شهرستان کهنوج شده است.

او افزود: همراهی همه آحاد مردم در حفاظت از عرصه‌های طبیعی امری ضروری است و در این راستا با تلاش ماموران یگان حفاظت محیط زیست و تلاش شبانه‌روزی همکاران شاهد گونه‌های مختلف حیات وحش در این شهرستان هستیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کهنوج اضافه کرد: خرس سیاه آسیایی (بلوچی) یکی از گونه‌های در معرض خطر انقراض است و در رده پستانداران و راسته گوشتخوران قرار می‌گیرد و با این وجود نمی‌توان خرس‌ها را گوشت خوار نامید زیرا خرس‌ها همه چیز خوار هستند. آنها از میوه‌ها و گیاهان تغذیه می‌کنند و به شدت جذب مواد غذایی شیرین می‌شوند و خرما ۸۵ درصد رژیم غذایی این حیوان را در مناطق گرمسیری تشکیل می‌دهد و پراکنش این گونه در معرض انقراض در جنوب شرق کشور (جنوب کرمان)، سیستان و بلوچستان و هرمزگان است.

جلالی از همه شهروندان، عشایر، دامداران و اهالی روستاهای پیرامون درخواست کرد در صورت مشاهده مجدد از نزدیک شدن، یا هرگونه اذیت و آزار و یا شکار این گونه ارزشمند خوداری کنند و محیط زیست را در حفظ و حراست از گونه‌های حیات وحش حمایت کنند زیرا محیط زیست متعلق به خود مردم و نسل‌های بعدی است.

کد خبر: 63604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =