«تهران»، افسرده ترین استان کشور

دبیر علمی سی و نهمین کنگره روانپزشکان ایران از بیماری افسردگی به عنوان یکی از رایج‌ترین اختلالات روانپزشکی نامبرد و گفت: در کشور ما تعداد مبتلایان در زنان ۲ برابر مردان است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایسنا، علی ناظری از بیماری افسردگی به عنوان یکی از رایج‌ترین اختلالات روانپزشکی نام‌برد و توضیح داد: افسردگی نوعی از اختلال خلق است که در آن فرد به واسطه غم و اندوه مداوم علاقه خود را نسبت به موارد و داشته‌هایی که زمانی برای او لذت‌بخش بوده است از دست می‌دهد.

وی ادامه داد: این اختلال در زمانی خواهد بود، که فرد بیمار این حالت‌ها و احساسات را به مدتی بیش از دو هفته و یا در همراهی سایر علائم بالینی داشته باشد و دچار اختلال عملکرد در فعالیت‌های روزانه خود شود.

این متخصص روانپزشکی افزود: نقص در حافظه و تمرکز، اضطراب، تحریک پذیری و کاهش آستانه خشم، پرخاشگری، خستگی مداوم، بی‌میلی به فعالیت‌های لذت‌بخش، عذاب وجدان، دردهای جسمانی بدون منشاء، افکار منفی و حتی خودکشی از علائم بیماری افسردگی به حساب می‌آیند که در زندگی فردی و اجتماعی بیمار تبعات جبران ناپذیری خواهد داشت که در صورت شیوع بالا در جامعه می‌تواند آسیب‌هایی به مراتب سنگین‌تر به بدنه جامعه وارد کند.

ناظری با اشاره به این مهم که در حال حاضر بیماری افسردگی به یکی از مهم ترین معضلات جوامع پیشرفته و در حال توسعه تبدیل شده است، گفت: طبق آخرین آمار جهانی، ابتلا به بیماری افسردگی در هر۱۰۰ هزار نفر از جمعیت مردان بیش ۳ هزار و ۵۰۰ابتلا و در جمعیت زنان نزدیک به ۵ هزار مورد است.

وی گفت: این آمار در کشور ما ارقام بیشتری را نشان می‌دهد به طوری که تعداد مبتلایان در زنان دو برابر مردان است.

این متخصص روانپزشکی ضمن اشاره به افزایش آمار افسردگی طی دهه‌های گذشته، گفت: در مقایسه استانی به عمل آمده، تهران با بیشترین تعداد ابتلا در صدر استان‌های کشور قرار می‌گیرد و در مقابل استان‌های گیلان و یزد نسبت به سایر استان‌ها از وضعیت مطلوب‌تری برخوردارند.

وی با اشاره به برگزاری سی و نهمین کنگره روانپزشکان ایران در روزهای ۱۸ الی ۲۱ مهرماه در سالن شهید غرضی بیمارستان میلاد تهران، گفت: در این کنگره سخنرانی کلیدی چهار نفر از صاحب نظران حوزه روانپزشکی را خواهیم داشت، همچنین ۲۲ سمپوزیوم علمی در قالب ۱۱۲ سخنرانی، ۶۰کارگاه علمی، ۱۵ مقاله به صورت سخنرانی و ۲۳ مقاله به صورت پوستر و جایزه استاد داویدیان از دیگر موضوعات سی و نهمین کنگره روانپزشکان ایران خواهد بود.

کد خبر: 63616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =