صدور۴۳۰۰ مجوز مشاغل خانگی در استان زنجان

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان از صدور چهار هزار و ۳۹۴ مجوز مشاغل خانگی در استان زنجان در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، طیب جعفری افزود: میزان اعتبار ابلاغی برای ایجاد مشاغل خانگی به استان زنجان در سال گذشته ۵۴۶ میلیارد ریال بوده که ۴۳۳ میلیارد ریال از این اعتبار به متقاضیان پرداخت شده است.

وی بیان کرد: بر اساس آمارهای موجود در سال گذشته ۷۹ درصد از اعتبارات ابلاغی در این حوزه محقق شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه در سال جاری نیز ۸۳۹ میلیارد ریال از محل اعتبارات مشاغل خانگی به استان ابلاغ شده است، اضافه کرد: از این میزان مبلغ ۷۶۰ میلیارد ریال اعتبار معادل ۹۰.۵ درصد جذب شده است.

جعفری به اهمیت توجه به مشاغل خانگی تأکید کرد و گفت: کارهای خانگی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های کسب‌وکار نقش قابل‌ توجهی در توسعه و ایجاد درآمد در اقتصاد کشورهای پیشرفته و کمتر توسعه‌یافته دارد.

وی گفت: در سال‌های اخیر حمایت از مشاغل خانگی و خرد به یکی از سیاست‌های کشورهای پیشرفته دنیا تبدیل شده است و برنامه‌ریزی جدی برای ورود دولت‌ها به آنها در خوشه‌ها و شاخه‌های مختلف و متعدد صورت می‌گیرد.

جعفری افزود: امروزه نقش مشاغل خانگی در رونق اقتصادی و تثبیت درآمد برای دهک‌های پایین اقتصادی جامعه و ایجاد فرصت‌های شغلی برای تمامی فعالان اقتصادی محرز شده و طرح‌ها و برنامه‌های متنوعی در این زمینه به مرحله اجرا درآمده است.

کد خبر: 63668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =