تحقق ۳۵ درصدی تعهد ایجاد اشتغال در استان خراسان‌شمالی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: دستگاه‌های اجرایی استان از ابتدای سال جاری تاکنون موفق شدند ۳۵ درصد تعهد ایجاد اشتغال سال ۱۴۰۲ را محقق کنند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط‌ عمومی اداره کل کار، تعاون و رفاه خراسان شمالی، مهدی اسلام‌خواه با بیان این مطلب گفت: امسال ایجاد ۱۴ هزار و ۲۹۰ اشتغال در دستگاه‌های اجرایی استان تعهد شد که تاکنون پنج هزار و ۲۱۱ نفر معادل ۳۵ درصد محقق شده است.

وی بیان کرد: از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم تاکنون با تلاش‌های صورت گرفته دستگاه‌های اجرایی در سطح استان، بیش از ۳۰ هزار و ۸۶۳ فرصت شغلی ایجاد کرده‌اند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه خراسان شمالی افزود: رویکرد دولت ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری در جامعه است که با توجه ویژه به احیای شرکت‌های غیرفعال و نیمه تعطیل و توسعه مشاغل خانگی و شرکت‌های تعاونی این مهم در دست انجام است.

وی گفت: در اجرای نهضت اشتغال، رویکرد شناسایی طرح های اشتغال روستایی باید از پایین به بالا باشد و از هر روستا یک برنامه اشتغال ارایه و شناسایی طرح‌های روستایی توسط دهیاران انجام می‌شود.

اسلام خواه ادامه داد: همچنین طرح‌های اشتغال روستایی مبتنی بر ظرفیت و مسایل روستاها است و از همان ظرفیت روستا برای اشتغال روستایی استفاده می‌شود.

بر پایه آمارها و اظهارات رسمی مسوولان سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی؛ بررسی نرخ بیکاری جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر نشان می‌دهد؛ نرخ بیکاری در استان کمتر از میانگین کشوری و در سال گذشته این عدد برای کشور ۹ درصد و برای این استان ۸.۷ درصد است.

خراسان شمالی با دارا بودن یک میلیون نفر جمعیت که ۴۴ درصد آن‌ها در روستاها زندگی می‌کنند دارای ۹ شهرک و ۹ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی است.

در نواحی و شهرک‌های صنعتی این استان ۳۲۷ واحد صنعتی جواز بهره‌برداری دارند که میزان اشتغالزایی آن‌ها چهار هزار و ۹۱۱ نفر و میزان سرمایه‌گذاری در این واحدها نیز هشت هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

کد خبر: 63700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =