انجام بیش از ۹۰۰ مورد آندوسکوپی و کولونوسکوپی در بیمارستان تامین‌اجتماعی رسول اکرم(ص)رشت

سرپرست بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) رشت گفت: ۸۳۲ مورد آندوسکوپی و ١٠٥ مورد کولونوسکوپی درچهار ماهه نخست سالجاری در این بیمارستان انجام شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین‌اجتماعی گیلان، بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) رشت با حضور چهار پزشک فوق تخصص گوارش و سه پزشک متخصص داخلی ماهانه به حدود ۲۴۰ مراجعه کننده خدمات آندوسکوپی و کلونوسکوپی ارائه می دهد.

مجید طوسی، سرپرست بیمارستان در این‌باره گفت: واحد آندوسکوپی/کولونوسکوپی بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) رشت با دارابودن دستگاه‌های پیشرفته و با حضور چهار پزشک فوق تخصص گوارش و سه پزشک متخصص داخلی و با پذیرش ماهانه حدود ٢١٠ مورد آندوسکوپی و٣٠ مورد کولونوسکوپی به بیمه‌شدگان خدمات ارائه می‌کند.

طوسی مهمترین دلایل انجام آندوسکوپی و کولونوسکوپی را تشخیص بیماریهای مری، معده و قسمتی از روده باریک، شناسایی زودهنگام سرطان‌های مری و معده، تشخیص خونریزی روده‌ای، پولیپ و همچنین سرطان روده بزرگ نام برد و بیان کرد: از مهمترین علایمی که نیاز به انجام آندوسکپی / کولونوسکوپی است، دردهای شکمی، خونریزی‌های داخلی و مثبت بودن آزمایشات مربوطه است.

وی با اشاره به انجام ٨٣٢ مورد آندوسکوپی و١٠٥ مورد کولونوسکوپی در چهارماهه اول سالجاری افزود : تعداد آندوسکوپی / کولونوسکوپی‌های انجام شده در این مرکز نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب حدود ٣٠% و ۱۴% افزایش داشته است.

واحد آندوسکوپی این مرکزهمه روزه غیر از ایام تعطیل در شیفت صبح و واحد کولونوسکوپی نیز روزهای یکشنبه ، سه‌شنبه ، چهارشنبه و پنج‌شنبه هر هفته غیر از روزهای تعطیل آماده ارائه خدمت به بیماران سرپایی و بستری است. بیمه‌شدگان می‌توانند جهت گرفتن نوبت و اطلاعات دقیقتر به واحد نوبت دهی تشخیص ویژه واقع در درمانگاه شماره سه ویا به وب سایت بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) رشت به آدرس https://rasolakram.tamin.ir مراجعه کنند.

کد خبر: 63737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =