راه‌اندازی ۸ تعاونی جدید در سبزوار و اشتغالزایی برای ۱۳۰ نفر

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سبزوار از راه‌اندازی هشت تعاونی جدید در این شهرستان و ایجاد اشتغال برای ۱۳۰ نفر در سال جاری خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمود یزدی با بیان اینکه این تسهیلات با هدف توسعه، تامین سرمایه ثابت و در گردش تعاونی ها، از محل منابع داخلی بانک ها و بند "ب" تبصره ۱۶ بودجه ۱۴۰۱ اعطا شده است گفت: در مجموع ۹۷۰ شرکت تعاونی با سرمایه ثبتی اولیه ۱۷۰ میلیارد ریال در سبزوار ثبت شده است که بیش از ۴۱۰ هزار نفر عضو دارند و از طریق فعالیت این واحدها برای بیش از ۱۳ هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه امسال هشت تعاونی جدید در سبزوار راه‌اندازی شده است افزود: با فعالیت تعاونی‌های جدید که با سرمایه ثبتی ۷۳ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال ثبت شده است، زمینه اشتغال ۱۳۰ نفر فراهم شده است.

یزدی ادامه داد: عمده تعاونی‌های ایجاد شده در بخش‌های خدماتی، توزیعی، صنعتی و کشاورزی تشکیل شده است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سبزوار گفت: راه‌اندازی اتاق تعاون در سبزوار و صدور کارت بازرگانی، زمینه‌ساز تسهیل صادرات محصولات شرکتهای تعاونی‌ این شهرستان شده است.

وی افزود: فعالیت اتاق تعاون سبزوار همچنین موجب رفع مشکلات شرکت‌های تعاونی این شهرستان در حوزه بیمه و مالیات تعاونگران شده است.

مرکز شهرستان ۲۸۵ هزار نفری سبزوار در فاصله ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

کد خبر: 63767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =