«شستا» بیشترین تاثیر مثبت را بر روی بورس گذاشت

بورس تهران در معاملات روز سه‌شنبه «بیست و یکم شهریورماه» با افزایش نزدیک به ۵ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در چهارمین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، شاخص کل بورس با ۴.۶۲۸ واحد افزایش به عدد دو میلیون و ۱۲۷ هزار واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن ۳.۲۱۳ واحد افزایش پیدا کرد و به رقم ۷۱۸ هزار و ۶۵۰ واحد رسید. در داد و ستدهای امروز ۳۴۰ هزار و ۹۴۰ معامله به ارزش ۶.۵۰۱ میلیارد تومان انجام شد و نمادهاd سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، ایران‌خودرو و سایپا بیشترین تثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

این درحالیست که بدون تغییر خاصی نسبت به دیروز، امروز هم ارزش معاملات سهام و حق تقدم در عدد ۳.۵ هزار میلیارد تومان باقی ماند و حقیقی ها ۲۲۰ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز مثبت ۱۸۰ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

از سویی ماندن ارزش معاملات زیر ۴ هزار میلیارد تومان زیاد مناسب نیست و هرچند سفارش‌های حمایتی روی سهم های بزرگ همچنان روی تابلوها وجود دارد، ولی ادامه روند فعلی می‌تواند کم کم، افراد را به سمت فروش هل دهد، چرا که در فضای رکودی افراد ترجیح می‌دهند، نقد بمانند و ریسکی را متحمل نشوند.

به لحاظ تکنیکالی، بازار سهام، به نظر همچنان بعد از گام اول رشد خودش، در حال درجا زدن و کفسازی بوده و اگر این فرضیه درست باشد، می‌توان گفت، این وضعیت می‌تواند تا زمان نامشخصی ادامه داشته باشد. از طرفی افزایش نرخ‌های جزئی در قیمت محصولات دو نماد خودرو و خساپا اعمال شده و شاید این افزایش نرخ‌ها گامی در جهت آزادسازی قیمت خودرو باشد که این مسئله می‌تواند محرک بعدی رشد بورس قلمداد شود.

کد خبر: 63794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =