دوهزار معلول روستاهای بروجرد تحت پوشش بهزیستی هستند

رییس بهزیستی بروجرد گفت: ۲ هزار و ۳۹ فرد دارای معلولیت ساکن در مناطق روستایی بروجرد تحت پوشش حمایت‌های متناسب اعم از مستمری یا خدمات توانبخشی بهزیستی قرار گرفته‌اند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، کرم رضا پیردایه، در این باره گفت: "CBR"یا طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه از جمله برنامه‌هایی است که توسط بهزیستی در مناطق روستایی و دورافتاده اجرا می‌شود تا بتوان با شناسایی افراد معلول در این مناطق، بنابر استعداد و ظرفیت هر منطقه برای توانمندسازی آنها اقدام کرد.

وی بیان کرد: با اجرای این برنامه در تمام روستاهای بروجرد تاکنون حدود دو هزار و ۳۹ فرد دارای معلولیت شناسایی شده است که از این تعداد یک هزار و ۳۵ نفر مرد و یک هزار و چهار نفر زن هستند.

پیردایه افزود: هر فرد دارای معلولیت بنابر استعداد خود و ظرفیت‌های منطقه محل سکونت در رشته‌های مختلف از جمله صنایع دستی، کاشت محصولات کشاورزی و صیفی جات، قالی باقی و قلاب بافی توانمند می‌شود.

رییس بهزیستی بروجرد با بیان اینکه توانبخشی مبتنی برجامعه یعنی با توجه به ظرفیت‌های موجود درمحیط روستا برای توانبخشی و حمایت معلولان درآن محیط نهایت استفاده و بهره‌برداری می‌شود، یادآور شد: مهمترین فعالیت‌های برنامه شناسایی معلولان، آموزش در خانواده و خارج از خانواده، تشکیل صندوق‌های مالی خرد و دادن وام به اعضاء، دریافت سرمایه کار، نیازسنجی و ارجاع به واحدهای مربوطه، پیگیری مناسب‌سازی معابر و منازل مددجویان و پیگیری و اطلاع‌رسانی قانون حمایت از حقوق معلولان است.

وی گفت: بیش از هفت هزار پرونده معلولیت اعم از معلولیت‌های شنوایی، بینایی، اعصاب و روان، ذهنی، ضایعه نخاعی و چند معلولیتی در این شهرستان به ثبت رسیده است.

پیردایه افزود: از مجموع معلولان تحت پوشش بهزیستی بروجرد، پنج هزار نفر به صورت ماهانه مستمری دریافت می‌کنند و مابقی افراد تحت پوشش، از سایر خدمات از جمله توانبخشی و هزینه‌های کمک تحصیلی برخوردار هستند.

کد خبر: 63815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =