تحقق 40 درصدی تعهد اشتغال در گناباد

فرماندار گناباد گفت: میزان تعهد اشتغال این شهرستان در سال‌جاری یک هزار و ۷۱۴ نفر است که تاکنون ۴۰ درصد آن محقق شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، رضا نصیری روز چهارشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری گناباد با بیان این مطلب افزود: ۹۳ طرح برای استفاده از ۶۳۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل تبصره ۱۶ ویژه مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی این شهرستان به بانک‌های عامل معرفی شدند که تاکنون ۳۴ طرح از مزایای تسهیلات بهره مند شدند.

وی ضمن تاکید بر لزوم هم‌افزایی بین بخشی مسوولان دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل برای حمایت از سرمایه‌گذاران و جذب سرمایه‌گذاری در گناباد ادامه داد: باید از همه ظرفیت‌های موجود برای رفع موانع توسعه سرمایه‌گذاری در این شهرستان بهره گرفت.

فرماندار گناباد افزود: ایجاد اشتغال، کارآفرینی و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف ضمن افزایش ماندگاری جمعیت از مهاجرت مناطق شهری و روستایی این شهرستان جلوگیری می‌کند و باید با رفع موانع تولید در ایجاد اشتغال پایدار در منطقه سهیم باشیم.

رییس اداره صنعت و معدن و تجارت گناباد هم گفت: یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت برای ۲۹ طرح صنعتی و معدنی این شهرستان از ابتدای سالجاری تاکنون جذب شده است.

هادی ایزدی افزود: یک هزار میلیارد ریال آن به طرح بزرگ تولید «فروسیلیس منیزیم» تخصیص یافت.

رییس صندوق کارآفرینی و امید گناباد هم از پرداخت ۶۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات توسط این صندوق از ابتدای سالجاری تاکنون خبر داد.

رضا اسماعیل نژاد اضافه کرد: صندوق کارآفرینی و امید گناباد سال گذشته با پرداخت ۳۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی بعد از مشهد، رتبه دوم استان خراسان رضوی را به خود اختصاص داد.

۱۸۸ واحد صنعتی در زیربخش‌های صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در بخش صنعت گناباد فعالیت دارند که برای راه‌اندازی آنها چهار هزار و ۷۰۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و برای سه هزار و ۶۹۵ نفر به طور مستقیم و ۲ برابر این تعداد به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده‌اند.

سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با ۴۴۷ هکتار زمین و ۵۴ واحد فعال و ۱۱ سردخانه و انبار و سیلو در این شهرستان فعال است.

از مجموع چهار هزار و ۷۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب در شهرستان گناباد، سه هزار و ۴۰۰ واحد فعال است. حدود ۵۰۰ شرکت تعاونی نیز با اشتغال بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر در این شهرستان فعالیت دارند.

مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

کد خبر: 63827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =