تمدید و صدور بیش از ۳ هزار کارت کار در حوزه اتباع خارجی مجاز در استان البرز

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز از تمدید و صدور حدود ۳۴۰۰ کارت در حوزه اتباع خارجی مجاز از ابتدای سال تا پایان مرداد ماه سال جاری در بخش اشتغال خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان البرز، عبدالله دارایی با اعلام این خبر گفت: از ابتدای سال تا پایان مرداد ماه سال جاری در حدود ۳۴۰۰ کارت در حوزه اتباع خارجی مجاز صادر و تمدیدشده است که عموما مربوط به اتباع با وضعیت کارت تبدیل وضعیتی یا گذرنامه خانواری بوده است که این اقدام در امتداد صدور کارت‌هایی بوده که از اواخر سال گذشته آغاز شده است.

وی بیان کرد: آن دسته از کارفرمایانی که تمایل به استفاده از نیروی اتباع خارجی دارند، باید از میان افرادی که علاوه بر کارت آمایش، دارای کارت کار صادره از وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی باشند نیروی کار خود را انتخاب کنند تا اجازه فعالیت در واحدهای تولیدی، صنعتی و صنفی را داشته باشند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: بعضی از صنوف همانند صنایع غذایی چه در بخش تولیدی و چه در بخش صنفی به صورت کلی از به کارگیری اتباع خارجی منع شده و حق حضور و کار در این نوع صنایع و صنف را ندارند.

وی گفت: در حوزه اتباع خارجی افراد ذکور ۱۸ تا ۶۰ سال پس از دریافت مجوزهای لازم، اجازه کار در جمهوری اسلامی ایران را داشته و چنانچه کارفرمایان نسبت به کارگیری غیر مجاز این افراد اقدام کنند، مشمول جرایم سنگین خواهند شد.

کد خبر: 63901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =