بورس همچنان در وضعیت بلاتکلیف

بورس تهران در معاملات روز دوشنبه «بیست و هفتم شهریورماه» با کاهش بیش از ۲ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در دومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، شاخص کل بورس با ۲.۳۰۴ واحد کاهش در محدوده ۲ میلیون و ۱۳۳ هزار واحدی قرار گرفت. از سویی شاخص کل هم‌وزن نیز با افزایش ۸۰۲ واحد در رقم ۷۲۳ هزار و ۹۸۲ واحدی ایستاد.

در این بازار بیش از ۱۰ میلیارد سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۲ هزار و ۱۷۳ میلیارد ریال معامله شد و نمادهای گسترش نفت و گاز پارسیان، پتروشیمی بوعلی سینا، ایران ترانسفو، پالایش نفت بندرعباس و بانک صادرات بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای بانک ملت، پالایش نفت تهران، پتروشیمی پارس پالایش نفت اصفهان و پتروشیمی جم بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس داشتند.

همچنین شاخص فرابورس هم با کاهش ۶۷ واحدی به رقم ۲۶ هزار و ۴۷۸ واحدی رسید و نمادهای سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات، فرابورس ایران، پتروشیمی تندگویان، صنایع مادیران و بیمه کوثر بیشترین تاثیر مثبت و سرمایه گذاری صبا تامین، پلیمر آریا ساسول، سرمایه‌گذاری مس سرچشمه، ایران خودرو دیزل و صنعتی مینو بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با افت ۲۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۴.۱ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۴۰۰ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز منفی ۱۸۲ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند. حفظ ارزش معاملات سهام و حق تقدم بالای ۴ هزار میلیارد تومان اتفاقی است که به نظر بازار سهام برای کف‌سازی به آن نیاز دارد و می‌تواند حد ضرر برای معامله گران کوتاه مدتی باشد.

از سویی امروز بازار سهام با تعادل کار خود را شروع کرد و اواسط زمان معاملاتی، بازار سهام رنج‌های خوبی هم خورد، ولی در نهایت با رنج منفی کار خود را به پایان رساند، فردا نیز احتمالا حداقل نیمه اول بازار، عرضه سهام زیاد خواهد بود و با فرض کف‌سازی بازار سهام در این ناحیه منفی‌های فردا و روز چهارشنبه می‌تواند نوسان خوبی نصیب نوسان‌گیران کند، اما اگر عرضه‌ها باعث تشدید فشار فروش شود، فرضیه کف‌سازی بورس باطل خواهد شد. به نوعی می‌توان گفت هنوز هم بازار سهام در بلاتکلیفی بسر می‌برد و حداقل این روند بنظر می‌رسد در هفته جاری ادامه داشته باشد.

کد خبر: 63905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =