افزایش خانه‌های بهداشت کارگری در گیلان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از افزایش تعداد خانه‌های بهداشت کارگری در گیلان به ۴۶ مورد خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، سیاوش آقاجانی در این باره گفت: در استان ۳۹ خانه بهداشت کارگری فعال بود که طی ۶ ماه گذشته با افزودن هفت خانه جدید این تعداد به ۴۶ مورد افزایش یافته است.

وی افزود: طبق ماده ۱۴۷ قانون کار، دولت مکلف است خدمات بهداشتی و درمانی را برای کارگران وکشاورزان مشمول این قانون و خانواده آنها فراهم سازد در این راستا خانه بهداشت کارگری در کارگاه‌های مشمول با جمعیت ۵۰ تا ۵۰۰ نفر به منظورحفظ سلامت کارگران و پیشگیری ازبیماری شغلی و بروزحوادث درمحیط کار ایجاد می‌شود.

آقاجانی ادامه داد: پیش از این استان گیلان ۲۱ ایستگاه بهگر و کانون یاریگران داشت که با اضافه شدن ۹ مورد دیگر این تعداد به ۳۰ ایستگاه بهگر وکانون یاریگران رسید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان بیان کرد: این ایستگاه‌ها با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ارتقاء سلامت روانی، اجتماعی جامعه کار و تولید در بنگاه‌های اقتصادی دارای ۱۰تا ۴۹ شاغل ایجاد می‌شود و فضای کوچکی از کارگاه است که قفسه نگهداری وسائل و برانکارد تاشو درآنجا قرار داده می‌شود.

وی افزود: از ابتدی امسال تا پایان شهریور ماه مقرری بیکاری هفت هزار و ۲۶۸ کارگر در این استان برقرار شده است درحالی که در مدت مشابه سال گذشته این تعداد هفت هزار و ۲۱۵ نفر بوده است.

کد خبر: 64057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =