رتبه نخست شاخص فضای کسب و کار در اختیار استان مرکزی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: بر اساس ارزیابی مرکز پژوهش اتاق بازرگانی ایران، استان مرکزی در سال ۱۴۰۲ در شاخص کسب و کار رتبه نخست را کسب کرده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، جمشید امیدی در عملیات تمرینی سراسری (مانور) روز ایمنی در اراک، افزود: شماری زیادی واحد تولیدی و صنعتی در استان مرکزی مستقر و امید است توجه به ایمنی در محیط کار در این استان روز به روز افزایش یابد.

وی با بیان اینکه استان مرکزی صنعتی است و ۴۴.۸ درصد شاغلین این استان در بخش صنعت فعالند، افزود: طبق ارزیابی مرکز پژوهش اتاق بازرگانی در بهار امسال، استان مرکزی در شاخص محیط کسب و کار رتبه نخست را کسب کرده است در حالی که در سال گذشته رتبه دوم را در اختیار داشت.

وی ادامه داد : در سال ۱۳۹۶ با ۴۲۵ هزار نفر بیشترین شاغل را در استان داشتیم. تا سال ۱۳۹۹ روند نزولی تعداد شاغلین را شاهد بودیم، اما از سال ۱۴۰۰ تاکنون شاهد افزایش تعداد شاغلین هستیم.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری از ۷.۸ درصد سال ۱۴۰۰ به ۷.۳ درصد در سال ۱۴۰۱ رسیده و نرخ مشارکت اقتصادی طی دو سال اخیر با ۳۶.۶ درصد ثابت باقی مانده است، گفت: در سال گذشته ۲۷ هزار ۱۸۲ نفر انواع خدمات مختلف از جمله تسهیلات را دریافت کرده اند، همچنین تعداد بیمه‌شدگان اجباری در سال ۱۴۰۱ در مقایسه با ۱۴۰۰ بالغ بر ۴ درصد ۸۸۲۰ نفر افزایش یافته است و در خردادماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته این شاخص ۴.۸ درصد بالغ بر ۱۰ هزار و ۶۱۱ نفر افزایش یافت است.

وی یکی از شاخص‌های تکمیل کننده نرخ بیکاری و شاخص‌های اساسی اشتغال را تعداد مقرری بگیران دانست و بیان کرد: تعداد افرادی که از کار بیکار می‌شوند و بیمه بیکاری دریافت می‌کنند بررسی می‌شود که تعداد این قشر هم ماه به ماه و سال به سال روبه کاهش است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: ارزیابی شاخص‌ها نشان می‌دهد این استان مرکزی در بحث رونق تولید و رونق اشتغال از عملکرد خوبی برخوردار است.

کد خبر: 64099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =