گنبدکاووس ۱۲۰ واحد پرخطر کارگری دارد

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس کل واحدهای کارگری مشمول بازرسی ایمنی این شهرستان را ۴۰۰ مورد اعلام کرد و گفت:‌ ۱۲۰ مورد از این کارگاه با سه هزار و ۳۰۰ کارگر فعال بر اساس بازرسی‌های صورت گرفته پرخطر تشخیص داده شدند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، عبدی بدراق نژاد با بیان این مطلب گفت: امسال تاکنون مسوولان ایمنی به همراه بازرسان کار به طور مستمر از ۱۲۰ واحد پرخطر بازدید انجام دادند و در نهایت ۶ واحد با هماهنگی دادستانی پلمب شد.

وی ادامه داد: ۱۶ مورد حادثه منجر به فوت و مجروحیت در واحدهای کارگری گنبدکاووس در سال‌جاری اتفاق افتاد که لازمه کاهش این حوادث ارتقای ایمنی کارگاه‌هاست.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس گفت: به مناسبت روز ایمنی و آتش‌نشانی، طرح ضربتی بازرسی از واحدها و کارگاه‌های پرخطر شهرستان همزمان با مانور سراسری از ساعت ۹ صبح امروز توسط ۳۰۰ نفر از مسوولان ایمنی با هدف حفظ و صیانت از جان کارگران ایرانی آغاز شد.

بدراق نژاد افزود: این مانور یک روزه با همکاری دادستانی، فرمانداری، اداره راه و شهرسازی، شهرداری و نظام مهندسی گنبدکاووس در حال انجام است و علاوه بر آن بازرسی‌های در طول سال به صورت مدام انجام می‌شود.

وی بیان کرد: ۶۹ هزار کارگر در ۶ هزار و ۵۰۰ واحد کارگری در شهرستان گنبدکاووس مشغول فعالیت هستند که فقط ۴۴ هزار نفر آنها (معادل ۶۰ درصد) از بیمه تامین‌اجتماعی و مزایای آن برخوردارند که باید با پیش‌بینی برخی بسته‌های تشویقی برای کارفرمایان، درصد بیمه‌شدگان را افزایش دهیم.

شهرستان گنبدکاووس ۳۷۵ هزار نفر جمعیت دارد که در سه نقطه شهری و ۱۶۲ پارچه آبادی دارای کُد شناسایی و در گستره پنج هزار و ۷۲ کیلومتر مربع سکونت دارند.

کد خبر: 64102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =