ماجرای فروش دلاری بلیط‌های هواپیما در سایت‌های خارجی

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از شرایط صنعت هوایی کشور گفت: اگرچه وزیر راه به جدیت تاکید دارد که جلوی فروش بلیط‌های چارتری گرفته شده اما همچنان معضلات بسیاری در زمینه فروش بلیط هواپیما وجود دارد و حتی اخباری از فروش دلاری بلیط هواپیما در سایت‌های خارجی منتشر می‌شود.

احمد جباری، دبیر کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگویی با آتیه‌آنلاین، گفت: ناوگان هوایی ما نیاز جدی، مبرم و فوری به بازسازی دارد چراکه اکنون مردم برای خرید بلیط هواپیما سرگردان هستند و با معضلات متعددی در این زمینه دست‌و پنجه نرم‌می‌کنند.

وی ادامه داد: کمبود و نبود بلیط هواپیما، تاخیرهای مداوم و چند ساعته پروازها و غیره گویای آن است که ما در صنعت هوایی خود نیاز مبرم به چندین فروند هواپیمای نو داریم.

نماینده مردم بستک، پارسیان و بندرلنگه در عین حال گفت: رئیس سازمان هواپیمایی کشور می‌گوید اخیرا ۷۰ فروند هواپیمای نو به ناوگان هوایی کشور افزوده شده اما متاسفانه این موضوع احساس نمی‌شود زیرا تعداد بالایی از هواپیماهای ما زمین‌گیر شده‌اند.

وی افزود: به اذعان خود مسئولان صنعت هوایی کشور ناوگان هوایی ما نیاز به بازسازی دارد و ایرلاین‌هایی مانند ایران‌ایر که ایرلاین ملی محسوب می‌شود در بسیاری از هواپیماهای خود نیاز به اورهال و تعمیرات دارند. اکنون اگر بخواهیم به ناوگان هوایی خود نمره بدهیم متاسفانه اصلا نمی‌توان نمره قابل قبولی به آن داد چرا که مردم برای خرید بلیط هواپیما سرگردانی بسیار دارند و حتی خود ما هم برای انجام ماموریت به حوزه‌های خودمان با مشکلات بسیار موفق به تهیه بلیط می‌شویم و گاه حتی با وجود اینکه از سوی مجلس هم پیگیری می‌شود برای تهیه بلیط دفاتر با مانع مواجهند.

چرا بلیط هواپیماها گران شده است؟

این نماینده مجلس همچنین گفت: در زمینه تخلفاتی که در خصوص فروش بلیط صورت می‌گیرد نیز ما جلسات متعددی با مسئولان مربوطه داشته‌ایم و وزیر راه با جدیت تاکید دارد که جلوی فروش چارتری بلیط هواپیما گرفته شده اما همچنان اخباری در این‌باره یا فروش دلاری بلیط در سایت‌های خارجی به گوش می‌رسد. از سوی دیگر با این آشفته بازار و دشواری‌های متعدد تهیه بلیط، هر بار که سوار هواپیما می‌شویم می‌بینیم چندین صندلی خالی مانده است چرا که بخشی از بلیط‌ها را به این امید نگه می‌دارند که در دقایق آخر با قیمتی قابل توجه بفروشند و این تخلفی است که دستگاه‌های مربوطه باید به آن ورود کنند.

جباری ادامه داد: از نظر قیمت بلیط نیز اگرچه قیمت‌ها بسیار بالا رفته اما نه خدمات رشدی داشته، نه کیفیت پروازها و دسترسی مردم به بلیط بهتر شده و نه حتی قیمت سوخت تغییری کرده است و اینجاست که سئوال می‌شود بر چه اساس قیمت بلیط‌ها تا این اندازه بالا رفته است؟ در هر صورت لازم است برای بهبود این شرایط حتما فکری به حال بازسازی و نوسازی ناوگان هوایی شود.

وی افزود: اکنون با توجه به گشایش‌های صورت گرفته به نظر زمان خوبی برای نوسازی و بهسازی ناوگان است و علاوه بر کشورهای همسایه می‌توان از طریق برخی کشورهای اروپایی و امریکای لاتین این نیازها را برآورده کرد اما مسئولان صنعت هوایی تاکید دارند ما در کشور توانمندی‌های متعدد داریم و حتی به کشورهای همسایه هم خدمات می‌دهیم.

به گفته این نماینده مجلس، مشخص نیست این توانمندی تا چه اندازه واقعی باشد و از سوی دیگر اگر اعلام می‌شود هواپیماهای جدیدی وارد کشور شده برای ما سئوال است که این هواپیماها از چه نوعی بوده‌اند زیرا ممکن است از انواع هلی‌کوپتر و بالگرد یا هواپیمای باری باشند چراکه اگر این هواپیماها مسافربری بوده باشد باید تاثیر اضافه شدن آنها به ناوگان هوایی را شاهد باشیم.

بیشتر بخوانید:

ایرلاین‌های ایرانی، میانگین ۸۴ دقیقه تاخیر در پروازها و سرکشی از پرداخت خسارت

کمبود بلیت هواپیما و گران فروشی در مسیرهای داخلی باید پیگیری شود

کد خبر: 64122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =