شناسایی و صدور کارت معلولیت برای یک هزار و ۸۶۰ کودک مبتلا به اُتیسم در خوزستان

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خوزستان از شناسایی و صدور کارت معلولیت برای یک هزار و ۸۶۰ کودک مبتلا به اُتیسم در این استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، غلامعلی جعفری با اشاره به راه‌اندازی سامانه غربالگری اختلال طیف اُتیسم برای دسترسی آسان خانواده‌ها و طی کردن مراحل تشخیص به موقع بیان کرد: تاکنون ۱۹۴ نفر به این سامانه مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۱۸۴ مورد، آزمون غربال هیوا را انجام دادند و ۱۲۷ نفر نیز بعد از انجام آزمون تشخیصی گارس، مورد پیگیری قرار گرفتند.

وی افزود: براساس بررسی‌های انجام شده از این تعداد نیز که آزمون تشخیصی گارس برای آن‌ها انجام شده ۲۴ نفر مبتلا به اختلال طیف اُتیسم سطح یک، ۱۳ نفر مبتلا به اختلال طیف اُتیسم سطح ۲ و ۹۰ نفر نیز مبتلا به اختلال طیف اُتیسم سطح سه هستند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خوزستان با اشاره به خدمات بهزیستی به افراد مبتلا به اختلال اُتیسم گفت: خدمات توانبخشی آموزشی، کاردرمانی، گفتاردرمانی و روانشناسی در قالب مراکز روزانه آموزشی و توانبخشی به این افراد ارایه می‌شود.

وی افزود: پرداخت یارانه به ۱۲ مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی افراد مبتلا به اختلال طیف اتیسم با ۴۷۳ نفر خدمت گیرنده از دیگر خدمات بهزیستی است.

جعفری با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با بیمه سلامت و تامین ۷۰ درصد از هزینه‌های خدمات توانبخشی بیان کرد: کاردرمانی، گفتاردرمانی، فیزیوتراپی و بینایی‌سنجی پیرو این تفاهم‌نامه قابل اجرا است که در همین راستا معرفی معلولان استان به بیمه سلامت به منظور بهره‌مندی از خدمات توانبخشی انجام شده است.

کد خبر: 64127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =