ساماندهی ۲۱۵ کودک کار و خیابانی در استان سمنان

مدیرکل بهزیستی استان سمنان از ساماندهی ۲۱۵ کودک کار و خیابانی در استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۹۴ درصد پسر و ۶ درصد دختر هستند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، در جلسه کار گروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت، زنان و خانواده استان سمنان، محمود منطقی، مدیرکل بهزیستی استان با ارائه گزارشی از اهم فعالیت‌های بهزیستی استان در حوزه کودکان کار و خیابانی گفت: هم اکنون در استان سمنان یک مرکز شبانه‌روزی و نگهداری موقت از کودکان کار و خیابانی و دو مرکز روزانه آموزشی و حمایتی در حال ارائه خدمت به جامعه هدف هستند.

وی از ساماندهی و حمایت از ۲۰۵ کودک کار و خیابانی در مراکز تحت نظارت بهزیستی در سال گذشته خبر داد و گفت: آمار کودک کار و خیابانی ساماندهی شده در شش ماهه ابتدایی امسال ۲۱۵ نفر بوده است که از این تعداد ۹۴ درصد پسران و ۶ درصد را دختران ۷ تا ۱۸ سال تشکیل داده است. همچنین ۸۲ درصد اتباع و ۱۸ درصد ایرانی هستند.

منطقی اهم فعالیت‌های ارائه شده در مراکز تحت نظارت بهزیستی استان به کودکان کار و خیابانی را جذب، شناسایی، انتقال و نگهداری از کودکان، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی جامعه، فراهم کردن زمینه‌های تحصیل، ارائه آموزش‌های پیشگیری (خشونت، آزار، مواد مخدر)، برگزاری دوره‌های آموزشی، ارائه آموزش‌های خود مراقبتی، پهنه‌بندی مناطق برای شناسایی و جذب کودکان، برگزاری جشنواره نقاشی، برگزاری پویش بهترین بابا، برگزاری جشنواره استعدادیابی و فراهم کردن حضور آنها در مسابقات کشوری، برگزاری جشنواره عرضه تولیدات مادران کودکان کار، ایجاد گروه هنری تئاتر و نمایش از کودکان کار علاقه مند بیان داشت.

مدیرکل بهزیستی استان دستگاه‌های مسئول در امر ساماندهی کودکان خیابانی را نیروی انتظامی، دادگستری، شهرداری، کار و امور اجتماعی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بیمه خدمات درمانی، تامین اجتماعی، سازمان صدا و سیما، جمعیت هلال احمر، آموزش و پرورش و کمیته امداد امام خمینی دانست و افزود: بمنظور ارتقای سطح خدمات، کنترل و کاهش کودکان کار و خیابانی نیاز است کلیه این دستگاه‌ها در کنار هم و با هم‌افزایی و عدم موازی کاری فعالیت کرده تا شاهد گام‌های موثری در این راه باشیم.

کد خبر: 64136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =