چرخش بازی پول در بورس

بورس تهران در معاملات روز ‌چهارشنبه «پنجم مهر ماه» با رشد جزیی ۲۵۰ واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در پنجمین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، شاخص کل بورس به نوعی درجا زد و در عدد دو میلیون ۹۷ هزار واحدی متوقف شد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز با رشدی ۱.۲۳۸ واحدی در تراز ۷۱۸ هزارو ۶۲۴ واحدی قرار گرفت.

همچنین در معاملات امروز نمادهای سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین، سرمایه‌گذاری صدر تامین و بانک ملت بیشترین تاثیر مثبت و معدنی و صنعتی گل گهر، فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه‌گذاری‌ ملی‌ایران‌ و ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص بورس تهران گذاشتند.

از سویی شاخص فرابورس نیز با رشد ۱۰۰ واحدی در محدوده ۲۶ هزارو ۱۰۶ واحدی قرار گرفت و نمادهای ایران خودرو دیزل، سرمایه گذاری مالی سپهرصادرات، تولید نیروی برق دماوند، صنایع فروآلیاژ ایران، پلیمر آریا ساسول، مجتمع صنعتی آرتاویل تایر و توکاریل بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با رشد ۹۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۴.۴ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۲۴ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز مثبت ۲۱۱ میلیارد تومانی در صندوق های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

اگر ۵۰۰ میلیارد تومان مربوط به معاملات حق تقدم معدنی و صنعتی گل گهر، را از ارزش معاملات کم کنیم، باید گفت، امروز شاهد ارزش معاملاتی زیر ۴ هزار میلیارد تومانی در بازار سهام بودیم که با توجه به اینکه امروز آخرین روز کاری هفته بوده، این رقم عدد قابل قبولی است.

همچنین تعادل منفی در تابلوی سهم های بزرگ بازار همچنان ادامه دارد و برخی اوقات سهم‌های کوچک رنج‌های خوبی می‌خورند و این میان برخی تک سهم‌ها نیز راه خود را از بازار جدا کرده‌اند، در چنین شرایطی به شرط حفظ تعادل بزرگان بازار سهام، به نظر پول‌های در گردش در بازار بیشتر سراغ سهم های کوچک و متوسط بورس خواهند رفت. به لحاظ تکنیکالی هم شاخص کل بورس به حمایت خود رسیده و بازارساز به نظر باید تحرکات جدی تری روی تابلوهای معاملاتی از خود نشان بدهد.

کد خبر: 64153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =