اهدای ۶۰۵ دستگاه سمعک به ناشنوایان کهگیلویه و بویراحمد

معاون توانبخشی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد از اهدای ۶۰۵ دستگاه سمعک به ناشنوایان استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، کریم رهیده در آستانه هشتم مهر و روز جهانی ناشنوایان افزود: ۲۷ هزار و ۷۰۰ نفر شهروند دارای معلولیت در استان شناسایی و زیرپوشش خدمات هستند که از این تعداد ۲ هزار و ۹۶۹ نفر ناشنوا یا کم‌شنوا هستند.

وی با اشاره به هزینه‌های بالای قطعات سمعک بیان کرد: امسال سه میلیارد ریال اعتبار برای تعمیر سمعک‌های ناشنوایان و کم‌شنوایان استان هزینه شده است.

معاون توانبخشی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت به منظور تعمیر هر دستگاه سمعک سالیانه براساس قیمت قطعات آن ۸۰ تا ۱۹۰ میلیون ریال کمک هزینه به مددجویان مذکور در استان پرداخت می‌کند.

وی افزود: کاشت حلزون شنوایی برای افراد کم‌شنوای عمیق از خدمات در حال انجام بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد برای کمک به زندگی نرمال و رفاه حال این قشر آسیب‌پذیر است که به صورت رایگان انجام و مراقبت‌های پس از کاشت ادامه می‌یابد.

رهیده با اشاره به اینکه شعار امسال روز جهانی ناشنوایان با عنوان "نقش آفرینی ناشنوایان و پذیرش اجتماعی" است که یکی از ملزومات اولیه این نقش آفرینی بی شک گسترش زبان اشاره است افزود: امسال بهزیستی استان در راستای رسالتی که بر عهده دارد طرح گسترش زبان اشاره را اجرایی کرد.

وی بیان کرد: جشن روز جهانی ناشنوایان، بازدید از مراکز توانبخشی، برگزاری مسابقات ورزشی و همچنین سرکشی از خانواده‌های دارای فرزندان ناشنوا از برنامه‌های روز جهانی ناشنوایان در کهگیلویه و بویراحمد است.

کد خبر: 64183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =