ارائه خدمت بهزیستی به بیش از ۲ هزار ناشنوا در ایلام

مدیر کل بهزیستی ایلام تعداد کل ناشنوایان استان را ۲ هزار و ۴۷۲ نفر اعلام کرد وگفت: از این شمار یک هزار و ۱۵نفر زن و یک هزار ۴۵۷نفر نیز مرد هستند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی بهزیستی ایلام، حسین نورعلیوند به مناسبت روز جهانی ناشنوایان با بیان این مطلب افزود: از این تعداد ۴۳۵ نفر دارای معلولیت شنوایی خفیف، ۸۰۵نفر متوسط، ۸۶۵ نفر شدید و ۳۶۷نفر نیز خیلی شدید هستند که علاوه بر پرداخت مستمری خدمات غیر مستمر نظیر توزیع وسایل کمک توانبخشی به این افراد در طول سال ارائه می‌شود.

وی خدمات غیر مستمر ارایه شده به این افراد را شامل کمک برای خرید قطعه و کاشت حلزون، اهدا سمعک، باتری سمعک، پرداخت کمک‌های تحصیلی، اشتغال و کمک برای جذب سهمیه سه درصد استخدام ویژه افراد دارای معلولیت در دستگاه‌های اجرایی برشمرد.

مدیرکل بهزیستی ایلام با اشاره به فعالیت مرکز کودک و خانواده کم‌شنوا در مرکز استان ادامه داد: در این مرکز نیز که بصورت بخش خصوصی با نظارت بهزیستی فعالیت دارد خدماتی نظیر تربیت شنیداری، گفتار درمانی، کار درمانی ذهنی، آسیب شناسی گفتار زبان و همچنین آموزش‌های هنر درمانی در رشته‌های نمایش عروسکی، هنرهای تجسمی، اردو و غیره به اعضا ارایه می‌شود.

نورعلیوند یکی از مشکلات جدی ناشنوایان در این استان را کمبود رابط زبان اشاره عنوان کرد و گفت: متاسفانه تمایل به کسب آموزش زبان اشاره در این استان بسیار پایین بوده بطوریکه تعداد انگشت شماری رابط ناشنوا در این استان وجود دارد.

کد خبر: 64207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =