پرداخت بیش از ۱۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در البرز

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز از پرداخت بیش از ۱۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی طی دو ماهه گذشته در این استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز، عبدالله دارایی در پنجمین جلسه قرارگاه جهادی اشتغال استان که با حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی متعهد اشتغال استان و به ریاست استاندار البرز برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت ثبت اشتغال ایجادی در سامانه ملی رصد در سال جاری گفت: در سال جاری بیش از ۲۷ هزار نفر در سامانه ملی رصد شاغلان استان توسط دستگاه‌های اجرایی ثبت و تاکنون بیش از ۴۴ درصد اشتغال ایجادی در تعهد استان محقق شده است.

وی در ادامه گفت: در تیر ماه سال جاری با بررسی وضعیت بیمه شدگان در سامانه‌های تامین اجتماعی بیش از ۳۴۰ هزار نفر بیمه شده ثبت و در بحث تسهیلات اشتغالزا ویژه مشاغل خانگی از سرجمع ۱۱۷ میلیارد ریال اعتبار به میزان ۸۸ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز در این جلسه افزود: در بخش عملکردی تسهیلات اعطایی مشاغل خانگی با توجه به صدور بیش از ۴۴۰۰ مجوز در ۶ ماهه نخستین سال جاری به تعداد ۸۳۴ نفر به میزان ۷۷ میلیارد ریال تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی و از این میزان فقط ۱۲۰ نفر به مبلغ ۱۴ میلیارد ریال پرداختی صورت گرفته است ‌.

دارایی گفت: خوشبختانه با افزایش ۹۶ درصدی در صدور مجوز در ۶ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه و در بخش پرداختی مقایسه سال جاری با سال گذشته نیز با افزایش ۲۷ درصدی تسهیلات پرداختی مواجه هستیم.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به افزایش بیش از دو برابری معرفی تسهیلات به بانک‌های عامل در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، وضعیت مناسب‌تری نسبت به حمایت از اشتغال در بخش‌های مستقل تحت پوشش و پشتیبان برخوردار باشیم.

رئیس شورای هماهنگی دستگاه‌های اجرایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز در بخش دیگری از گزارش خود درباره اعطای تسهیلات اشتغال زا جز ۲ بند ب تبصره ۱۶ گفت: پرداخت بیش از یکهزار و ۱۴۵ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۷۳ میلیارد تومان در بازه زمانی دو ماهه گذشته از دیگر خدمات ارزشمند دولت در حمایت از اشتغال و کارآفرینی است.

سازمان‌های بسیج سازندگی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره، کمیته امداد امام خمینی ره، بنیاد مستضعفان بنیاد علوی، آموزش فنی حرفه‌ای، پارک علم و فناوری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آستان قدس رضوی، بنیاد نخبگان، نیروی انتظامی، امور عشایر، ورزش و جوان و ارتش جمهوری اسلامی دستگاه‌هایی هستند که در این‌باره نسبت به جامعه هدف خود در بخش اشتغال‌زایی به عنوان دستگاه‌های متعهد اشتغال و اعطای تسهیلات شناسایی و انجام وظیفه می‌کنند.

کد خبر: 64209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =