اوج در جشنواره سی‌ونهم

امسال سی ونهمین جشنواره فیلم فجر، پذیرای ۴  فیلم از آثار تولیدشده در سازمان هنری رسانه‌ای «اوج» خواهد بود، ۴ فیلمی که با اعتماد به جوانان ساخته شده است.

به گزارش آتیه آنلاین، در کشور ما بحث سرمایه‌گذاری برای ساخت آثار سینمایی همواره یکی از مهم‌ترین  مسائل فیلم‌سازی بوده است که هر کارگردانی با آن دست و پنجه نرم می‌کند، با این حال ظرف چند سال گذشته سازمان هنری  اوج با رویکرد جوان گرایی در فراهم‌سازی عرصه کارگردانی برای چهره‌های جدید، پیشرو بوده است.

سازمان اوج با فیلم های «ایستاده در غبار» و «بادیگارد»، اولی با یک کارگردان فیلم اولی و دومین کار با یک کارگردان قدیمی در میان اهالی سینما عرض اندام کرد و سال گذشته نیز به‌عنوان توانمندترین سرمایه‌گذار سینما با حضور فیلم‌هایی، چون «خروج»، «لباس شخص»، «روز بلوا» و «آبادان یازده ۶۰» توانست پررنگ‌ترین مشارکت را در تاریخ برگزاری جشنواره فیلم فجر به ثبت رساند که با میدان دادن و اعتماد این سازمان به جوانان  در نهایت دو فیلم «لباس شخصی» و «آبادان یازده ۶۰» نیز جزو آثار مطرح جشنواره سی و هشتم شدند.

سازمان هنری رسانه‌ای اوج که در واقع با هدف  شناسایی، آموزش و جهت‌دهی نیروهای مستعد انقلابی شکل گرفته است، امسال هم در ادامه جوان‌گرایی با چهار فیلم سینمایی، ۲ مستند و یک فیلم کوتاه در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر حضور پر رنگی دارد. «کارو»، «منصور»، «مصلحت نظام» و انیمیشن «پسر دلفینی» آثار سینمایی سازمان اوج در جشنواره فیلم فجر امسال محسوب می‌شوند و همچنین مستندهای «کمیته» و «دستمال سرخ‌ها» در بخش آثار مستند این جشنواره به شمار می‌آیند. فیلم کوتاه «من آمریکایی هستم» نیز در بخش فیلم کوتاه به نمایش در می‌آید.

فیلم سینمایی «منصور» به نویسندگی و کارگردانی سیاوش سرمدی و تهیه‌کنندگی جلیل شعبانی با نگاهی به بخش‌هایی از زندگی شهید ستاری و طراحی و تولید اولین جنگنده کاملاً ایرانی ساخته شده که در آن بخش‌های ناگفته از هشت سال دفاع مقدس روایت شده است.

فیلم سینمایی «کارو» به کارگردانی احمد مرادپور، تهیه کنندگی حسین صابری و نویسندگی فهیمه سلیمانی نیز فیلمی در حوزه دفاع مقدس است که به علت شرایط سخت تصویربرداری در کوهستان‌های استان اردبیل و آب و هوای نامناسب، به جشنواره سال گذشته نرسید. در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: «کارو نوجوان کرمانشاهی بعد از سال‌ها تمرین به تیم ملی کشتی دعوت می‌شود؛ اما او …».

فیلم سینمایی «مصلحت نظام» محصول مشترک سینمایی حوزه هنری و سازمان هنری رسانه‌ای اوج به حساب می‌آید. این فیلم نخستین تجربه کارگردانی سینمایی حسین دارابی و یک تریلر جاسوسی- امنیتی است که داستان آن در اواخر دهه ۵۰ می‌گذرد.

انیمیشن سینمایی «پسر دلفینی» به نویسندگی و کارگردانی محمد خیراندیش و تهیه کنندگی محمد امین همدانی، تازه ترین محصول سازمان هنری رسانه ای اوج است که پس از طی حدود ۲ سال از تولید آماده نمایش شد. «پسر دلفینی» که تاکنون با استقبال شرکت‌های خارجی از کشورهای مختلف برای مشارکت و پیش خرید روبرو گردیده است گویا به علت قرارنگرفتن در بخش رقابتی جشنواره فیلم فجر انصراف داده است. مستندهای «کمیته» و «دستمال سرخ‌ها» نیز در جشنواره «سینماحقیقت» به نمایش در آمده‌اند.

با وجود اینکه در جشنواره سی و نهم حضور کارگردانان فیلم‌اولی چشمگیرتر از همیشه است، کارگردانی بیشتر فیلم ها و مستندهای تولیدی سازمان هنری رسانه ای اوج نیز از  کارگردانان جوان وگمنام بوده است. همچنین با نگاهی به فهرست بازیگران فیلم‌های سازمان اوج در جشنواره ۳۹ فجر، به نظر می‌رسد این سازمان هنری از سیاست همکاری با سلبریتی‌ها فاصله گرفته و یک راهکار متفاوت دارد که در آن پول و سرمایه صرف معرفی جوانانی ‌شود که تعهد و تخصص دارند و دیگر از حضور ستاره‌های گران‌قیمت سینمای تجاری بهره نمی برد.

کد خبر: 6422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =