دو نشانه امیدوار کننده برای شروع روند صعودی بورس

بورس تهران در معاملات روز ‌شنبه «هشتم مهر ماه» با کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در اولین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، شاخص کل بورس تهران با افتی بالغ بر ۱۳ هزار و ۴۲۸ واحد در محدوده ۲ میلیون و ۸۴ هزار و ۵۴۸ واحدی رسید. شاخص هم‌وزن نیز با کاهش بیش از ۳ هزار واحدی عدد ۷۱۵ هزار و ۳۱۵ واحد را به ثبت رساند.

همچنین نمادهای ملی صنایع‌ مس‌ ایران، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، بانک ملت و پالایش نفت اصفهان بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس داشتند. از سویی در داد و ستدهای بورس تهران ۴۶۰ هزار و ۹۱۰ معامله به ارزش ۵۶۵۱ میلیارد تومان انجام شد.

شاخص فرابورس نیز امروز با ۹۳ واحد کاهش به عدد ۲۶ هزار و ۱۲ واحد رسید و نمادهای ایران خودرو دیزل، بهمن دیزل، پلیمر آریا ساسول، سرمایه‌گذاری صبا تامین، بانک دی و بیمه پاسارگاد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس گداشتند.

این درحالیست که با رشد ۵۰۰ میلیارد تومانی نسبت به چهارشنبه، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۴.۹ هزار میلیارد تومانی رسید و حقیقی‌ها ۲۸۸ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز منفی ۳۶۰ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

هرچند بخشی از رشد ارزش معاملات امروز به خاطر رنج های منفی آخر وقت روی سهم های بزرگ بازار بود، ولی نکته مهم این است که حتی این رنج‌ها توان بردن سهم‌های بزرگ بازار به حوالی صف فروش را نداشتند و فروشندگان چندان قوی نبودند. به نظر می‌رسد این رشد ارزش معاملات در کنار خروج پول‌های حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت امیدوار کننده است.

به بیان دیگر، این امیدواری وجود دارد طی روزهای آتی با حفظ سطح ارزش معاملات در حوالی ارقام فعلی، کم کم بازار سهام آماده بهبود شرایط شود. روی دیگر سکه نیز این است که از فردا افت ارزش معاملات را شاهد باشیم که به نظر با توجه به حضور بازارساز روی تابلوهای معاملاتی، رخ‌دادن این مسئله کمی دور از ذهن است.

کد خبر: 64222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =