تخصیص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات مستمری‌بگیران

علی‌اصغر بیات، عضو هیأت‌مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی گفت: برای پرداخت وام به افراد بازنشسته و مستمری‌بگیر ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه در راستای اعطای تسهیلات به این جامعه هدف تخصیص داده شده تا این افراد بتوانند پس از ثبت‌نام تسهیلات موردنیاز خود را دریافت کنند.

بیات در گفت‌وگو با آتیه آنلاین افزود: درباره وام بازنشستگان نیز اقدامات خوبی برای پرداخت این تسهیلات به بازنشستگان از طریق حضوری و ثبت‌نام افراد بازنشسته و مستمری‌بگیر در سامانه در حال انجام بوده و این وام‌ها مرحله به مرحله در حال پرداخت است.

او ادامه داد: این افراد به صورت غیرحضوری تسهیلات خود را دریافت می‌کنند و تنها با مراجعه به کانون‌های عالی بازنشستگان و ثبت‌نام جهت این وام، بدون حضور در بانک تسهیلات خود را دریافت خواهند کرد.

هدف‌گذاری پرداخت ۴۰۰ هزار فقره تسهیلات به بازنشستگان

بیات هدفگذاری سازمان تأمین اجتماعی برای ارائه تسهیلات به بازنشستگان و مستمری‌بگیران را ۴۰۰ هزار فقره تسهیلات عنوان کرد و گفت: برنامه ما این است که با پرداخت ماهانه این تسهیلات به این گروه از جامعه هدف، هر ماه این وام از طریق بانک به حساب ۴۰ هزار نفر از بازنشستگان تحت پوشش واریز شود.

او بیان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تسهیلات بازنشستگان اکنون به رقم ۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است و افراد متقاضی این وام می‌توانند برای ثبت‌نام و دریافت این تسهیلات اقدام کنند.

به گفته بیات، میزان تسهیلات افراد بازنشسته در سازمان تأمین اجتماعی در دولت سیزدهم رشد مطلوبی داشته به گونه‌ای که در ۲ سال فعالیت این دولت، این تسهیلات از پنج به هفت میلیون تومان و سپس به ۱۲ میلیون تومان و اکنون به ۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

عضو هیأت‌مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی گفت: هدف‌گذاری‌هایی برای پرداخت این تسهیلات از سوی سازمان صورت گرفته است و امیدواریم تا پایان سال جاری ۴۰۰ هزار نفر از بازنشستگان و مستمری‌بگیران از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

پرداخت وام به نیمی از بازنشستگان تحت پوشش

بیات ادامه داد: تاکنون حدود ۲۰۰ هزار نفر از بازنشستگان تسهیلات قرض‌الحسنه خود را دریافت کرده و در واقع پس از گذشت ۶ ماه از سال نیمی از هدف‌گذاری تعیین شده سازمان تأمین اجتماعی محقق شده است.

او افزود: تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان در راستای بهبود وضعیت معیشت زندگی این گروه از افراد تحت پوشش با کارمزد چهار درصد در اختیار جامعه هدف سازمان تأمین اجتماعی قرار می‌گیرد.

سازمان تأمین اجتماعی اکنون به چهار میلیون و ۲۰۰ هزار مستمری‌بگیر تحت پوشش شامل بازنشستگان، ازکارافتادگان و بازماندگان تعهدات برنامه‌ریزی شده خود را ارائه می‌دهد که براساس جدیدترین آمارها، سال گذشته ۴۶۰ هزار میلیارد تومان در راستای ایفای تعهدات به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران این نهاد بیمه‌گر پرداخت شد.

کد خبر: 64227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =