کودکان مازندرانی دارای اختلالات شنوایی، پشت نوبت کاشت حلزون قرار نمی‌گیرند

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: هیچ یک از کودکان مازندرانی دارای اختلالات ناشنوایی و کم‌شنوایی خانواده‌های نیازمند، پشت نوبت برای کاشت حلزون قرار نمی گیرند و این نهاد کمک هزینه درمان این افراد را پرداخت می‌کند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، فریبا بریمانی با بیان اینکه ۲۶ هزار نوزاد و کودک شیرخوار در ۳۱ مرکز زیرپوشش این نهاد حمایتی در یکسال اخیر غربالگری شنوایی و ۶۶ نوزاد دارای اختلال شنوایی در این استان شناسایی شدند افزود: از این تعداد، ۲۵ نوزاد سمعک دریافت کردند و ۴۱ نوزاد نیز برای اقدامات طبی و جراحی به مراکز درمانی معرفی شدند.

وی شمار افراد ناشنوا و کم‌شنوای زیرپوشش بهزیستی مازندران را در زمان حاضر هشت هزار و ۳۳۹ نفر ذکر کرد و گفت: هم اکنون، یکهزار و ۸۴ نوزاد و شیرخوار دارای اختلالات خفیف، دو هزار و ۶۳۹ نفر دارای اختلالات متوسط، دو هزار و ۹۴۸ نفر دارای معلولیت شدید و یکهزار و ۶۶۸ نفر نیز دارای اختلال ناشنوایی خیلی شدید هستند.

مدیرکل بهزیستی مازندران بر لزوم اجرای کامل طرح غربالگری شنوایی در استان تاکید کرد و افزود: غربالگری شنوایی نوزادان و کودکان، تشخیص بهنگام و ارجاع به موقع، توانبخشی گفتاری و شنیداری در مراکز خانواده و کودک مبتلا به اختلالات شنوایی، ارایه تجهیزات توانبخشی، پرداخت کمک هزینه کاشت حلزون شنوایی و تعمیر و تعویض قطعات پروتز کاشت از جمله خدمات ارایه شده بهزیستی مازندران به ناشنوایان تحت پوشش استان است.

بریمانی با اشاره به پرداخت هزینه کاشت حلزون برای کودکان دچار اختلال شنوایی به خانواده‌های نیازمند زیرپوشش این نهاد حمایتی، بیان کرد: هیچ یک از کودکان مازندرانی دارای اختلالات ناشنوایی و کم‌شنوایی خانواده‌های نیازمند، پشت نوبت برای کاشت حلزون قرار نمی گیرند و این نهاد کمک هزینه درمان این افراد را پرداخت می‌کند.

بهزیستی مازندران ۳۸۳ هزار نفر در قالب ۱۷۱ هزار خانوار را زیرپوشش دارد. این نهاد حمایتی همچنین ۶۲ هزار معلول را زیرپوشش دارد و معلولان جسمی حرکتی با ۲۷ هزار نفر بیشترین تعداد معلولان زیر پوشش این نهاد حمایتی در استان را به خود اختصاص داده‌اند، این نهاد همچنین ۱۳ هزار معلول کم‌توان ذهنی، بیش از هفت هزار معلول نابینا و هفت هزار و ۴۳۰ معلول ناشنوا و کم‌شنوا، ۶ هزار و ۵۰۰ بیمار روانی مزمن و ۷۳۰ معلول صوت و گفتاری را در مازندران زیرپوشش دارد.

کد خبر: 64232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =