تجلیل از ایثارگران از برنامه‌های اولویت‌دار سازمان تأمین اجتماعی است

محسن تقیانی، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی گفت: تجلیل از ایثارگران و جانبازان به عنوان یکی از برنامه‌های اولویت‌دار این نهاد بیمه‌ای به شمار می‌رود تا از این طریق نشان داده شود که این جامعه هدف برای سازمان بسیار ارزشمند و قابل احترام هستند.

تقیانی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین افزود: به همین منظور همزمان با هفته دفاع مقدس در سراسر کشور اعلام شده است که همه استان‌ها با انتخاب ۴۵ ایثارگر شاخص از بین بازنشستگان کارگری، زمینه تقدیر از این جامعه هدف را فراهم کنند.

او ادامه داد: برای انتخاب ایثارگران، جانبازان، خانواده‌های شهدا و رزمندگان شاخص در این نهاد بیمه‌ای چندین شاخصه در نظر گرفته شده است تا بتوانیم از افراد برتر در حوزه ایثارگری را به بهترین شیوه تقدیر کنیم زیرا قدردانی از این خانواده‌ها به عنوان یکی از وظایف مهم این نهاد به شمار می‌رود.

شاخص‌های تعیین ایثارگران در تأمین اجتماعی

تقیانی اضافه کرد: یکی از شاخصه‌های تعیین ایثارگران انتخاب شده در این سازمان این است که باید جانبازان تحت پوشش تأمین اجتماعی برای تجلیل در این دوره، بالای ۵۰ درصد جانبازی داشته باشند.

او بیان کرد: همچنین از گروه‌هایی که در راستای برگزاری آیین تجلیل از ایثارگران و جانبازان تجلیل خواهند شد، رزمندگان با ۳۶ ماه حضور در جبهه‌ها و والدین دارای چند شهید در دوران جنگ تحمیلی است.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی گفت: به همین منظور تجلیل از ایثارگران در اولویت برنامه‌های سازمان تامین اجتماعی قرار دارد و مراسم تجلیل از این جامعه تحت پوشش برای نخستین بار اجرایی می‌شود.

او بیان کرد: تجلیل از ایثارگران و جانبازان به عنوان یکی از برنامه‌های راهبردی این سازمان به شمار می‌رود تا این گروه از افراد تحت پوشش بدانند که تأمین اجتماعی برای همه بیمه‌شدگان و کارکنان خود به ویژه جامعه ایثارگری اهمیت فراوانی قائل شده است.

بیش از ۱۴ درصد کارکنان تأمین اجتماعی از جامعه ایثارگران هستند

براساس آمارهای موجود، بیش از ۱۴ تا ۱۵ درصد کارکنان این سازمان را جامعه ایثارگران تشکیل داده که در حدود ۲ هزار و ۵۰۰ جانباز، ۳۱۱ آزاده سرافراز دوران دفاع مقدس، ۶۰ شهید دفاع مقدس، ۲ شهید مدافع حرم و هشت شهید مدافع سلامت محسوب می‌شوند.

در این راستا اداره‌کل امور ایثارگران سازمان تأمین اجتماعی برای پیگیری خواسته‌ها و مطالبات این جامعه تحت پوشش، بهبود خدمت‌رسانی، افزایش رضایتمندی آنان، اواخر فروردین سال ۱۳۹۲ با هدف تسریع در خدمت‌رسانی به کارکنان ایثارگر این سازمان و همچنین ایثارگران بازنشسته‌ خدمات‌گیرنده از این تأمین اجتماعی تأسیس شد.

احمد اسفندیاری، معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی نیز پیشتر گفته است که تأمین اجتماعی مفتخر به میزبانی ۱۰ هزار ایثارگر حوزه های بیمه و درمان است که شامل ۱۴ درصد جمعیت پرسنلی این سازمان است. ۴۱ درصد انتصابات در دوره جدید از خانوده ایثارگران، جانبازان و فرزندان شهدا هستند.

کد خبر: 64235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =