هزینه ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومانی برای خرید ماهانه VPN

یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه برخی افراد برای دسترسی به فضای کسب‌وکار خود مجبورند از فیلترشکن‌ها استفاده کنند، گفت: این افراد ماهانه حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان را به ناچار برای دسترسی به VPN هزینه می‌کنند.

شهریار حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با آتیه‌آنلاین، گفت: درباره موضوع ادامه فیلترینگ در کشور بارها از وزیر ارتباطات سئوال شده است. وی معتقد است پهنای باند ارتباطی کشور افزایش یافته و سیستمی که امروز باید در اختیار جامعه بشری باشد برای مردم ما نیز فراهم است.

این نماینده ادامه داد: نکته دیگر این است که سرعت اینترنت در سراسر کشور ضعیف شده و به اصطلاح عامیانه فیلتر شده است. در زمینه فیلترینگ اینترنت گاه بحث‌های امنیتی مطرح است که این مباحث ممکن است در هر کشوری وجود داشته باشد اما در شرایط غیر از این و خارج از این زمان، اینترنت امکانی است که مردم از آن برای کارهای روزمره و حتی کسب و کار و اشتغال و فعالیت‌های اقتصادی بهره می‌گیرند. کشور ما در شرایطی است که امنیت پایدار دارد و با مشکل امنیتی مواجه نیست.

وی افزود: سال گذشته اوضاع متفاوت بود و تنش‌هایی را در جامعه داشتیم اما امسال همانطور که مشاهده شد حتی در سالگرد این حوادث هم هیچ تنش و مشکل امنیتی مشاهده نشد که این امر نشان از بهره‌مندی کشور از امنیت پایدار دارد. بر این اساس امیدواریم وزارت ارتباطات نیز در این زمینه توجه بیشتری داشته باشد.

حیدری در پاسخ به این سئوال که استفاده مردم از انواع فیلترشکن‌ها چه تبعاتی و مخاطراتی می‌تواند به همراه داشته باشد، گفت: این حوزه ما نیست و مباحث فنی است اما درباره این مسئله چندین بار در مجلس و مطبوعات صحبت شده و امروز شاهدیم که بازاری برای فروش فیلترشکن‌ها رونق گرفته است.

وی با بیان اینکه برخی افراد به دلیل الزامات کاری مجبور به استفاده از فیلترشکن هستند و بر این اساس ماهانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان هزینه پرداخت می‌کنند، گفت: امیدواریم وزارت ارتباطات برای رفع این مسئله فکری کند هرچند که تصمیم‌گیرنده این موضوع وزارت ارتباطات نیست و بحث محدودیت‌های اینترنت ضوابطی دارد که در کمیته مربوطه مورد بررسی قرار می‌گیرد و امیدواریم با توجه به استفاده‌های مختلفی که از این فضا می‌شود بازنگری‌های لازم صورت گیرد، هرچند تا جایی که اطلاع دارم این مسئله مورد توجه کارگروه مربوطه نیز قرار دارد.

کد خبر: 64261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =