بورس در نقطه حساس

بورس تهران در معاملات روز ‌یکشنبه «نهم مهر ماه» با کاهش بیش از ۱۷ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در دومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، شاخص کل بورس با افت ۱۷ هزار و ۳۷۴ واحدی در رقم دو میلیون و ۶۷ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با نزول ۴.۸۶۲ واحدی در عدد ۷۱۰ هزار و ۴۴۲ واحدی ایستاد.

از سویی ارزش داد و ستدهای خرد بورس بالغ بر ۴.۶۲۴ میلیارد تومان بود و نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، گسترش نفت و گاز پارسیان، ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان، پتروشیمی پردیس و سرمایه گذاری تامین اجتماعی بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص کل بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز با افت ۲۲۹ واحدی در رقم ۲۵ هزار و ۷۸۱ واحد ایستاد و نمادهای ایران خودرو دیزل، پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی تندگویان، پالایش نفت لاوان، سرمایه گذاری مالی سپهرصادرات و گروه انتخاب الکترونیک آرمان بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با افت ۶۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۴.۳ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی ها ۴۲۵ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز منفی ۳۸ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

با حفظ ارزش معاملات در ارقامی بالای ۴ هزار میلیارد تومان به نظر با وجود معاملات منفی چند روز اخیر فعلا روی تابلوهای معاملاتی نگرانی خاصی وجود ندارد. از سویی بازارساز هم در این میان روی تابلوهای معاملاتی حضور فعال دارد و با سفارش‌های حمایتی خود، از شدت منفی‌ها کاسته شده است.

از سویی محدوده دو میلیون و شصت هزار واحدی از لحاظ تکنیکال برای شاخص کل بورس عددی حیاتی است که با شکسته شدن آن به نظر موج جدیدی از فروشنده‌ها در بازار شکل خواهد گرفت و از طرف دیگر نزدیک شدن به این ناحیه می‌تواند بازار را آماده حداقل یک برگشت موقت کند.

کد خبر: 64265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =