آموزش ۲۵۰۰ هرمزگانی در دوره‌های مهارتی تابستانه

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای هرمزگان از حضور افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از فرزندان این استان در طرح تابستانه دوره‌های آموزشی مهارتی خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، محمد بذرافشان درباره طرح تابستانه فنی و حرفه‌ای هرمزگان بیان کرد: در این دوره ها که از ۱۵ تیرماه تا ۱۵ شهریور برگزار شد ۱۲ تا ۱۵ ساله‌ها به عنوان مهارت‌آموزان و ۱۵ تا ۱۸ سال به عنوان کارآموزان شرکت کردند.

وی افزود: همچنین کسانی که سن‌شان به ۱۸ سال برسد می‌توانند در آزمون‌های ادواری شرکت کرده و گواهینامه مهارت دارای ارزش ترجمه و اعتبار بین‌المللی دریافت کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای هرمزگان بیان کرد: شهرستان‌های جاسک، بندرعباس و میناب بیشترین استقبال را از دوره‌های مهارتی تابستانه داشتند و در گروه مردان رشته‌های نصب و تعمیر آیفون‌های تصویری، تهویه و تبرید، سیم‌کشی ساختمان‌ها و صنعت بیشترین متقاضیان را داشت. در بخش زنان نیز رشته‌های صنعت پوشاک، فناوری اطلاعات و ارتباطات و صنایع غذایی دارای بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان بودند.

بذرافشان با اشاره به عملکرد ۶ ماهه اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای هرمزگان گفت: افزون‌بر ۲۸ هزار نفر در ۶ ماهه نخست سال جاری در دوره‌های مهارت آموزی فنی و حرفه‌ای شرکت کردند که ۱۲ هزار و ۵۷۶ نفر دوره در مراکز دولتی و ۱۵ هزار و ۴۶۰ نفر دوره در بخش خصوصی آموزش دیدند.

کد خبر: 64306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =